  • 11. Data: 2008-03-03 08:27:20
    Temat: Re: Rachunki/faktury w walutach obcych i płatności via PayPal
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello jureq,

    Monday, March 3, 2008, 8:57:05 AM, you wrote:

    > A po co i dlaczego? PayPal nie jest bankiem.

    Od niedawna jest.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2008-03-03 08:36:46
    Od: p...@g...com

    On 3 Mar, 09:13, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Zgodnie z interpretacją wiążącą używam kursu mojego banku na koniec
    > dnia, w którym otrzymałem przychód do wyliczenia różnic kursowych.
    > I to wszystko. Przeczytaj może ustawę i wystąp o interpretację.

    W porządku, tylko skoro PayPal jest bankiem i mam w nim konto, to
    rzekomo powinienem je zgłosić w US jako konto mojej działalności
    gospodarczej, tak? Ale przecież to jest konto walutowe (dolarowo-
    funtowo-...), nie złotówkowe. W takim razie nie może być chyba
    traktowane jako konto bankowe używane przy rozliczeniach podatkowych.
    Czy się mylę?
    Jeśli jednak może, to czym wtedy staje się moje stare konto firmowe w
    polskim banku, na które przelewają płatności kontrahenci z Polski?

    > Jeśli masz przychód w plz to gdzie tam masz miejsce na różnice kursowe?

    Ależ właśnie nie mam.
    Wystawiam fakturę dla klienta z Australii na, powiedzmy, $1000.
    Dostaję wpłatę na PayPal i nadal mam na nim $1000, dopóki nie wypłacę
    tej kwoty na konto w polskim banku. Wtedy jest ono przeliczane wg
    kursu PayPal, strasznie zaniżonego zresztą na złotówki (minus prowizje
    - czy je też mogę wliczyć do "różnic kursowych"?). Faktyczny przychód
    w złotówkach otrzymuję więc dopiero gdy wypłacone środki dotrą na mój
    polski rachunek bankowy.
    A co w przypadku, gdy w ogóle ich z PayPala nie wypłacę? A co jeśli
    wypłacę tylko połowę? Jak to księgować?

  • 13. Data: 2008-03-03 08:55:04
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    p...@g...com wrote:

    > W porządku, tylko skoro PayPal jest bankiem i mam w nim konto, to
    > rzekomo powinienem je zgłosić w US jako konto mojej działalności
    > gospodarczej, tak?

    Tak. I do ZUS zresztą też.

    > Ale przecież to jest konto walutowe (dolarowo-
    > funtowo-...), nie złotówkowe. W takim razie nie może być chyba
    > traktowane jako konto bankowe używane przy rozliczeniach podatkowych.
    > Czy się mylę?

    A co to za zwierze "rozliczenia podatkowe"?
    W ustawie nie ma takiego pojęcia.

    > Jeśli jednak może, to czym wtedy staje się moje stare konto firmowe w
    > polskim banku, na które przelewają płatności kontrahenci z Polski?

    Przecież kont możesz mieć wiele. Zgłaszasz do US i ZUS wszystkie,
    których używasz do DG i tyle.

> [...]
    > polski rachunek bankowy.
    > A co w przypadku, gdy w ogóle ich z PayPala nie wypłacę? A co jeśli

    Może jednak przeczytaj ustawę ...

    Piotrek

  • 14. Data: 2008-03-03 08:58:47
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > funtowo-...), nie złotówkowe. W takim razie nie może być chyba
    > traktowane jako konto bankowe używane przy rozliczeniach podatkowych.

    Uważasz, że masz obowiązek zgłaszania do US kont tylko używanych do płacenia
    podatków? Jeśli tak, jesteś w błędzie.

    > Jeśli jednak może, to czym wtedy staje się moje stare konto firmowe w
    > polskim banku, na które przelewają płatności kontrahenci z Polski?

    Widzisz, Polska to taka dziwna kraj, gdzia obywatel (również z DG) może mieć
    nawet kilka kont w różnych bankach :) A zgłaszasz w US te, które
    wykorzystujesz w działalności (tak najprościej).

  • 15. Data: 2009-10-28 14:29:16
    Temat: Re: Rachunki/faktury_w_walutach_obcych_i_płatności_via
    Od: "bartek0483" <bartek0483@WYTNIJ_TOo2.pl>

    ja proponuje po prostu uzyc do tego jakiegos dobrego programu. ja uzywam \'faktura
    vat\' z serii \'pakiet przedsiebiorcy\'. mozna go pobrac bezplatnie stad:
    http://www.pakietprzedsiebiorcy.pl/faktura_vat.php