    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Radio CB a koszty uzyskania
    Date: Sat, 23 Feb 2008 01:43:50 +0100

    On Fri, 22 Feb 2008, BartekK wrote:

    > Podaj podstawę prawną. Konkretną.

    Spróbuję inaczej: czy uważasz, że można uznać za koszty uzyskania,
    o ile oczywiście podatnik dysponuje dokumentami, wydatków na:
    - łapówki
    - nabycie substancji, którymi obrot jest na terenie RP zabroniony
    - innych wydatków na cele zabrionione przepisami

    ?
    IMVHO takie ograniczenie powinno wynikać z art.2.1.4, acz przyznaję że
    treść nie jest "dobra dla tego celu" (jakby zapisali, że ustawa nie
    obejmuje CZYNNOŚCI, sprawa byłaby prosta).
    Ale IMO istotna jest odpowiedź na prawo do zaliczenia w koszty
    "nielegalnych" wydatków... ktoś wie?

    I coś jeszcze:
    - jeśli owo CB uznać za ST, to oczywiście prawo do amortyzacji wymaga
    "używania w celu" (gospodarczym), a z drugiej strony jest dopisek
    'celu zabronionego'
    - jeśli owo CB uznać za nie-ST, to w sąsiednim wątku wywodzę dlaczego
    powinien istnieć zamiar nabycia w celu DG. I pytanie jak poprzednio,
    czy poniesienie wydatku w celu łamania przepisów uprawnia do zaliczenia
    w KUP, jeśli owo złamanie przepisów przyczynia się do wzrostu
    (lub "zachowania źrodła") przychodów?

    Ktoś wie (i jakieś wskazanie na interpretację albo wyrok NSA ma)?

    pzdr, Gotfryd