  • 1. Data: 2002-03-01 09:33:31
    Temat: Ratunku, ZUS..praca na umowe zlecenie po 26 roku zycia,bedac studentem.
    Od: p...@v...iem.pw.edu.pl (Papik)

    Heja :)
    Stuknela mi 26, jestem jeszcze studentem (dziennym jesli to ma znaczenie).

    Firma, ktora mnie zatrudnia na umowe zlecenie musi zaczac placic za mnie ZUS
    (20.02.2002 skonczylem 26 latek, zatrudniony jestem od stycznia).

    Pytanie, zakladajac,ze dostaje podstawowej pensji 100zl + 60% ze zlecen u
    klienta (branza informatyczna) i nie chce sie sam, personalnie ladowac w
    dzial. gosp.: jaki max. podatek firma moze zaplacic na rzecz skladki ZUS ?
    Znaczy odciagajac z mojej pensji

    Wariant drugi.
    Korzystniej dla mnie i dla firmy jest abysmy sie dzielili po polowie z tej
    skladki (1/2 firma odprowadza ze swojej kasy a druga polowe z mojej pensji)
    ?

    Wariant trzeci.(boje sie go jak diabli ;)
    Zakladam dzial. gos. (na ryczalt. czy na karte podatkowa ?) co sie dzieje
    jak firma, ktorej wystawiam rachunki przestanie korzystac z moich uslug i
    zostane bez pracy ?

    I na koniec, poniewaz bardziej zalezy mi na tej pracy (robie to co
    umiem/lubie) niz na pieniadzach, ktore sa z nia zwiazane, ktory wariant jest
    najkorzystniejszy dla obu stron ?

    Z Gory dziekuje za wszelkie informacje .

    E-MAIL : p...@i...pw.edu.pl Pawel -PAPIK- Pomorski
    WWW: * http://www.ee.pw.edu.pl/~pomorskp *
    UIN: 48215626, GG: 70701