  • 1. Data: 2004-05-08 15:41:44
    Temat: Raty
    Od: "Asia" <m...@p...fm>

    Cześć !
    Mam pytanko w sprawie zaliczenia do kosztów przychodu faktury vat ,na ktorej
    pisze że towar jest kredytowany.Czy mogę taką fakturę zaliczyć w koszty za
    dany miesiąc ,czy w każdym miesiącu zaliczyć w koszty zapłaconą ratę.Raty te
    nie są oprocentowane przez 10 miesięcy będę płaciła równe raty ceny towaru.
    Dzięki za ewentualne odpowiedzi
    Asia

  • 2. Data: 2004-05-08 16:44:42
    Temat: Re: Raty
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 8 May 2004 17:41:44 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Asia napisał(a):

> [...]
    > nie są oprocentowane przez 10 miesięcy będę płaciła równe raty ceny towaru.

    Zaliczasz cala wartosc faktury. Raty sa tylko sposbem regulowania
    zobowiazania i nie maja nic wspolnego z kosztami. No chyba ze sa odsetki od
    kredytu - ale pisalas ze nie.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-05-08 20:27:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 May 2004, Mieczyslaw wrote:

> [...]
    >+ > dany miesiąc ,czy w każdym miesiącu zaliczyć w koszty zapłaconą ratę.
    [...]
    >+ Zaliczasz cala wartosc faktury. Raty sa tylko sposbem regulowania
    >+ zobowiazania i nie maja nic wspolnego z kosztami. [...]

    Intryguje mnie z którego miejsca między wierszami wyczytałeś
    że Asia nie jest "kasowcem" ? Też bym tak chciał (czytać) ! ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-05-09 06:21:45
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 8 May 2004 22:27:06 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > Intryguje mnie z którego miejsca między wierszami wyczytałeś
    > że Asia nie jest "kasowcem" ? Też bym tak chciał (czytać) ! ;)

    Nie czytam mi?dzy wierszami. Przepraszam - musze sie poprawic - dokladniej
    analizowac pytania.

    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    A person is just about as big as the things that make them angry.

  • 5. Data: 2004-05-09 15:38:06
    Od: "Asia" <m...@p...fm>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie czytam między wierszami. Przepraszam - musze sie poprawic - dokladniej
    > analizowac pytania.
    >
    > --
    > Mieczysław

    O co chodzi z tym 'kasowcem " ? Bo w końcu nie wiem czy mogę zaliczyć
    fakturę czy nie.
    Pozdrawiam Asia

  • 6. Data: 2004-05-09 17:33:03
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sun, 9 May 2004 17:38:06 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Asia napisał(a):

    > O co chodzi z tym 'kasowcem " ? Bo w końcu nie wiem czy mogę zaliczyć
    > fakturę czy nie.
    > Pozdrawiam Asia

    Sa dopuszczalne dwie metody ksiegowania : memorialowa i kasowa.
    Kasowa - ksiegujemy w momencie zaplaty.
    Memorialowa - ksiegujemy w momencie otrzymania faktury ( dokumentu ).

    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    You can build a throne with bayonets, but you can't sit on it for long.

  • 7. Data: 2004-05-09 20:52:31
    Od: Jarosław <j...@w...pl>

    Asia pisze, że jest to towar.
    Czy nie jest to tak, że towar zaliczamy w koszty w dacie otrzymania
    tego towaru ? Bez względu na termin zapłaty i na wybraną metodę
    kasową lub memoriałową księgowania kosztów ( pozostałe wydatki ) ?

    pozdr.

    -> http://usenet.pomocprawna.info