  • 1. Data: 2004-05-08 12:10:01
    Temat: działalność ubezpieczeniowa a VAT
    Od: "Mariusz" <m...@i...pl>

    Witam!

    W świetle nowych przepisów mam problem z kwalifikacją swojej działalności.
    Prowadzę działalność gospodarczą polegającą na wykonywaniu czynności
    agencyjnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23.05.2003 o pośrednictwie
    ubezpieczeniowym na podstawie umowy z agentem ubezpieczeniowym.

    W związku z powyższym- pytanie-czy w rozumieniu przepisów ustawy o VAT z
    dnia 11.03.2004r. jestem płatnikiem VAT.

    Pozdrawiam

    Mariusz Kazimierowicz

  • 2. Data: 2004-05-10 02:50:32
    Temat: Re: działalność ubezpieczeniowa a VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 May 2004, Mariusz wrote:

> [...]
    >+ W związku z powyższym- pytanie-czy w rozumieniu przepisów ustawy o VAT
    >+ z dnia 11.03.2004r. jestem płatnikiem VAT.

    Trudne pytanie. Ja bym postawił drobniejsze:
    - czy nie możesz być podatnikiem VAT
    - czy możesz być podatnikiem VAT
    - czy nie musisz być podatnikiem VAT
    - czy musisz być podatnikiem VAT

    Wg KC agent jest przedsiębiorcą i nie ma zmiłuj się.
    Z tego na początek wynika że co najmniej możesz być podatnikiem VAT
    "czynnym". Natomiast czy MUSISZ być - tego nie wiem, nie wnikam
    (rozporządzenia z mało interesujących mnie częsci mam do poczytania na
    później :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-05-10 06:16:18
    Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl>

    Działalnosć ubezpieczeniowa zwolnoina jest z VAT więc nie musisz być
    vatowcem