eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki1) Faktura VAT prawnie, 2) sprzedaż środka nietrwałego;) › Re: 1) Faktura VAT prawnie, 2) sprzedaż środka nietrwałego;)
  • Data: 2005-01-27 08:56:24
    Temat: Re: 1) Faktura VAT prawnie, 2) sprzedaż środka nietrwałego;)
    Od: "W.R." <wojciech_WYCINANKA@ratymirski_WYCINANKA.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 05-01-27 01:40 tester napisal(a), co nastepuje:
    > Witajcie!
    >
    > Nasunęły mi się takie 2 pytania( hipotetyczne ;-) ):
    >
    > 1)Kupuję sobie jakąś rzecz na fakturę, dajmy na to na osławionym
    > Allegro, czyli "zdalna transakcja" - przelew i towar w odpowiedzi (lub
    > jakis sklep internetowy).
    > Przypuszczam, ze faktura, którą otrzymałem nie jest do końca "prawa" lub
    > rozmyśliłem się z chęci trzymania towaru "na firmę". Czy teraz jeśli

    Nie ma obowiązku księgowania takich kosztów ani odliczania VAT więc
    faktury nie musisz ewidencjonować.
    A sprzedawcy raczej nic nie grozi - kontrole krzyżowe zwykle chodzą w
    druga stronę - od kupującego do sprzedawcy.
    A w tej sytuacji, jesli sprzedawca VAT od faktury odprowadził a ty nie
    odliczyłeś to Skarb Państwa jest tylko na plus.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski