  • 1. Data: 2006-01-27 07:59:44
    Temat: 1% od podatku - rozl. z małżonkiem
    Od: "Dorota D." <d...@g...com>

    Witam,

    chciałabym przekazać 1% na rzecz organizacji pożytku publicznego, jednak
    rozliczamy się wspólnie z małżonkiem i nigdy wcześniej czegoś takiego nie
    odliczaliśmy, czy mogłabym prosić o pomoc, jakieś wskazówki, jak w takim
    przypadku odliczyć, czy tylko od mojego podatku, czy od wspólnego? Czy 1%,
    czy 2% (po 1% na osobę?), jak to wygląda? Przelew na rzecz tej organizacji
    zostanie wysłany z naszego wspólnego konta bankowego, tylko nie wiem, jak go
    rozliczyć w picie. Są jakieś strony na ten temat? Help :)

    D.

  • 2. Data: 2006-01-27 10:10:22
    Temat: Re: 1% od podatku - rozl. z małżonkiem
    Od: Krisso <k...@g...pl>

    Dorota D. napisał(a):
> [...]
    > zostanie wysłany z naszego wspólnego konta bankowego, tylko nie wiem, jak go
    > rozliczyć w picie. Są jakieś strony na ten temat? Help :)

    każdy może przekazać po 1% ze swojej części podatku ;) czyli w sumie 1%
    z wyliczonego podatku :D
    Zaokrąglony do pełnych złotych w dół wyliczony 1% wspólnego podatku
    wpisujesz w odpowiednią komórkę, a kwota ta pomniejsza kwotę dopłaty lub
    zwiększa kwotę do zwrotu.
    Kasa musi być przekazana OPP do dnia złożenia zeznania, mimo że dopłatę
    można wpłacić do 30. kwietnia

    pomocne strony www.mf.gov.pl i np www.pity.pl

    --
    Krisso

  • 3. Data: 2006-01-27 17:16:42
    Od: "cim" <p...@p...net_usun_to>

    > chciałabym przekazać 1% na rzecz organizacji pożytku publicznego... Są
    > jakieś strony na ten temat? Help :)

    Mozna zajrzec do ustawy o pdof art. 27d ust. 2a
    Zmniejszenie... na rzecz organizacji pożytku publicznego działającej na
    podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego, obejmuje wpłaty
    dokonane od dnia 1 maja do dnia 31 grudnia roku podatkowego oraz od dnia 1
    stycznia do dnia złożenia zeznania za rok podatkowy, nie później jednak niż
    do upływu terminu określonego dla złożenia tego zeznania (02.05.2006 pit-37,
    36 lub 31.01.2006 pit-28).
    Mozesz tez w swoim urzedzie pobrac odpowiednia broszurke z opisem do
    zeznania, ktore bedziesz skladac lub pobrac pdf ze strony ministerstwa
    finansow http://www.mf.gov.pl

    cim

  • 4. Data: 2006-01-27 18:10:54
    Od: "Dorota D." <d...@g...com>

    Użytkownik "cim" <p...@p...net_usun_to> napisał w wiadomości

    > Mozna zajrzec do ustawy o pdof art. 27d ust. 2a

    No dzięki, ale to wszystko już wiem, chodziło mi dokładnie o to jak się
    sprawa ma w przypadku wspólnego z małżonkiem rozliczania się z podatku.

    D.

  • 5. Data: 2006-01-27 18:12:05
    Od: "Dorota D." <d...@g...com>

    Użytkownik "Krisso" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > każdy może przekazać po 1% ze swojej części podatku ;) czyli w sumie 1% z
    > wyliczonego podatku :D

    no faktycznie :)

    > Zaokrąglony do pełnych złotych w dół wyliczony 1% wspólnego podatku

    możesz jaśniej z tym zaokrągleniem? ;)

    Dzięki!
    D.

  • 6. Data: 2006-01-27 18:26:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Dorota D. wrote:
    > Użytkownik "Krisso" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > no faktycznie :)

    > możesz jaśniej z tym zaokrągleniem? ;)

    1% od pełnych złotych zapewne, (bez groszy)

  • 7. Data: 2006-01-27 21:53:59
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Dorota D. wrote:

    > możesz jaśniej z tym zaokrągleniem? ;)

    Jeśli podatku wyszło 654 zł, to 1% z tego to 6 zł 54 gr, w zaokrągleniu w
    dół do złotówki: 6 zł -- i dokładnie tyle możesz maks. odliczyć.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 8. Data: 2006-01-27 23:30:48
    Od: "cim" <p...@p...net_usun_to>

    > Jeśli podatku wyszło 654 zł, to 1% z tego to 6 zł 54 gr, w zaokrągleniu w
    > dół do złotówki: 6 zł -- i dokładnie tyle możesz maks. odliczyć.

    Raczej nie bo... art. 27d ust. 5 pdof stanowi "Kwotę zmniejszenia...
    zaokrągla się do pełnych dziesiątek groszy w dół"

    czyli bedzie 654,00 x 1% = 6,54 i zaokraglamy wg przepisu 6,50 i te kwote
    mozemy odliczyc.

    cim