  • 1. Data: 2006-01-27 07:56:34
    Temat: księga wieczysta - czy wymagalna?
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    witam serdecznie
    mój ojciec chce wynająć komuś swoją nieruchomość pod działalność
    gospodarczą. czy brak załozonej księgi wieczystej sprawia, że umowa najmu
    będzie nieważna? martwi mnie to, bo jesli tak, to firma wynajmująca może
    mieć problemy z uznaniem za KUP kosztów najmu, ktoś może zarzucić że to
    efekt umowy, która nie może być prawnie skuteczna....
    pozdrawiam gorąco i dziekuje za wszystkie odpowiedzi

  • 2. Data: 2006-01-30 13:50:43
    Temat: Re: księga wieczysta - czy wymagalna?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Jan 2006, Kalina wrote:

    > swoją nieruchomość [...]
    > czy brak załozonej księgi wieczystej

    Moment.
    Zakładam że mowa o nieruchomości (a nie np. spółdzielczym
    własnościowym prawie do mieszkania, które własnością nie jest).
    Mamy wnioskować że ojciec nabył ją na jakichś zasadach nadania
    czy podobnych (były takie) albo pytać czy jest właścicielem ?
    :)
    Znaczy: na jakiej podstawie prawnej mówi "moja nieruchomość" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)