  • 1. Data: 2005-03-15 06:32:58
    Temat: 100% i Amen! I co teraz?
    Od: "Elvgreen" <e...@g...pl>

    Mam pytanie. W rozliczeniu PIT za 2003 US nie zgodził się na odliczenie
    przeze mnie darowizny na cele charytatywno-opiekuńcze w wysokości 100%
    darowizny. Nie zgodziłem się z tą interpretacją, US wszczął postępowanie i w
    drodze tegoż postępowania naczelnik US ustalił podatek należny, który
    uwzględniał jedynie odliczenie w wysokości 10% dochodu.

    I teraz co? Mogę dochodzić różnicy niesłusznie zagrabionego przez US
    podatku?

  • 2. Data: 2005-03-15 08:30:31
    Temat: Re: 100% i Amen! I co teraz?
    Od: "hanka" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Elvgreen" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uwzględniał jedynie odliczenie w wysokości 10% dochodu.
    >
    > I teraz co? Mogę dochodzić różnicy niesłusznie zagrabionego przez US
    ----------------
    a wczoraj NSA stwierdził właśnie, że nie ma limituv przy darowiznach na
    Kosciół

    h.

  • 3. Data: 2005-03-15 09:05:36
    Od: "Elvgreen" <e...@g...pl>

    Użytkownik "hanka" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ----------------
    > a wczoraj NSA stwierdził właśnie, że nie ma limituv przy darowiznach na
    > Kosciół

    No przecież o tym piszę (vide tytuł wątku).
    Mnie interesuje czy mogę domagać się wypłacenia nie wypłaconego niesłusznie
    wcześniej podatku.

  • 4. Data: 2005-03-15 11:05:51
    Od: "opix" <m...@v...pl>

> [...]
    niesłusznie
    > wcześniej podatku.
    >
    >tak ponieważ decyzja NSA jest ostateczna i wiąże jako wykładnia prawa
    inne sądy

    --
    == opix ==

  • 5. Data: 2005-03-15 11:19:50
    Od: "Elvgreen" <e...@g...pl>

    Użytkownik "opix" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > niesłusznie

    > inne sądy

    Tak, ale pytanie nadal pozostaje bez odpowiedzi. Być może niejasno je
    sprecyzowałem.

    Chodzi mi o to czy jeśli US ustalił mi należny podatek (w drodzę
    postępowania) i ja machnąłem na to ręką czyli się zgodziłem, bo nie byłem
    zainteresowany skarżeniem ich do sądu (tylko to pozostawało), to czy teraz,
    po roku (chodzi o rozliczenie PIT za 2003 r.) mogę wnosić o zwrot moich
    niesłusznie, jak się okazuje zatrzymanych przez US pieniędzy, czy też US ma
    prawo powiedzieć - "takiego wała, zgodziłeś się i sprawa zamknięta, won!"

  • 6. Data: 2005-03-15 13:27:44
    Od: "opix" <m...@v...pl>

> [...]
    US ma
    > prawo powiedzieć - "takiego wała, zgodziłeś się i sprawa zamknięta,

    urząd nie ma prawa opierać się na przepisach które nie istnieją .
    w postępowaniu oparto się o konkretne artykuły których treść nie uległa
    zmianie więc możesz wystąpić o zwrot niesłusznie pobranego podatku
    jako nadpłaty
    Ordynacja podatkowa:
    Art. 72
    § 1. Za nadpłatę uważa się kwotę:

    1) nadpłaconego lub nienależnie zapłaconego podatku,

    2) podatku pobraną przez płatnika nienależnie lub w wysokości większej
    od należnej,

    3) zobowiązania zapłaconego przez płatnika lub inkasenta, jeżeli w
    decyzji, o której mowa w art. 30 § 4, określono je nienależnie lub w
    wysokości większej od należnej,

    4) zobowiązania zapłaconego przez osobę trzecią lub spadkobiercę,
    jeżeli w decyzji o ich odpowiedzialności określono je nienależnie lub w
    wysokości większej od należnej.

    § 2. Jeżeli wpłata dotyczyła zaległości podatkowej, na równi z nadpłatą
    traktuje się także część wpłaty, która została zaliczona na poczet
    odsetek za zwłokę.

    Art.30
    § 4. Jeżeli w postępowaniu podatkowym organ podatkowy stwierdzi
    okoliczność, o której mowa w § 1 lub 2, organ ten wydaje decyzję o
    odpowiedzialności podatkowej płatnika lub inkasenta, w której określa
    wysokość należności z tytułu niepobranego lub pobranego, a
    niewpłaconego podatku.

    § 5. Przepisów § 1-4 nie stosuje się, jeżeli odrębne przepisy stanowią
    inaczej albo jeżeli podatek nie został pobrany z winy podatnika; w tych
    przypadkach organ podatkowy wydaje decyzję o odpowiedzialności
    podatnika.

    § 6. Decyzję, o której mowa w § 4 i 5, organ podatkowy może wydać
    również po zakończeniu roku podatkowego lub innego okresu
    rozliczeniowego.

    polecam stronę http://www.polskieustawy.com/

    --
    == opix ==

  • 7. Data: 2005-03-15 13:32:23
    Od: "Elvgreen" <e...@g...pl>

    > urząd nie ma prawa opierać się na przepisach które nie istnieją .
    (...)

    O to mi chodziło. Dziękuję!

  • 8. Data: 2005-03-15 16:13:26
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 15 Mar 2005 12:05:51 +0100, opix napisał(a):

    >tak ponieważ decyzja NSA jest ostateczna i wiąże jako wykładnia prawa
    > inne sądy

    Od kiedy to tak jest ?
    W Polsce na razie nie obowiązuje prawo precedensu.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 9. Data: 2005-03-16 08:22:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Mar 2005, opix wrote:

    >+ >tak ponieważ decyzja NSA jest ostateczna i wiąże jako wykładnia prawa
    >+ inne sądy

    Ty chyba kraje pomyliłeś... :]
    W .pl NIE MA PRECEDENSU !

    Prawdą jest iż *jeśli* zapada wyrok "specjalny" (np. NSA w poszerzonym
    składzie) to jest on ZAZWYCZAJ traktowany jako wykładnia oraz
    w razie odmiennego wyroku (bo inne składy NIE SĄ "związane") można
    liczyć iż ew. apelacja będzie taka sama - to całkiem sporo razy już
    się zdarzało iż "linia orzecznicza" się zmieniała !!!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)