  • 1. Data: 2005-03-15 07:44:34
    Temat: Jakie ponosze koszty??
    Od: "admin" <h...@o...pl>

    1. Kupuje np. samochod za 40 000zl i po miesiacu (przed uplywem 6 miesiecy)
    sprzedaje go za 30 000zl. Co w takim wypadku sie dzieje?
    2. Co sie dzieje w sytuacji odwrotnej?? Kupuje za 30 000 i sprzedaje po
    miesiącu za 40 000.
    3. Co sie dzieje w sytuacji odwrotnej, ale po uplywie 6 miesięcy?? Kupuje za
    30 000 i sprzedaje po 7 np miesiącach za 40 000.

    Wiem ze moze pytania sa prymitywne, ale nie mam zielonego pojecia o takich
    rzeczach, to bedzie moje pierwszy samochod.
    Z gory dziekuje.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-16 08:22:46
    Temat: Re: Jakie ponosze koszty??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Mar 2005, admin wrote:

    >+ 1. Kupuje np. samochod za 40 000zl i po miesiacu (przed uplywem 6 miesiecy)
    >+ sprzedaje go za 30 000zl. Co w takim wypadku sie dzieje?

    IMHO - nic.
    Co IM*H*O nie stoi na przeszkodzie aby *złożyć deklarację* z wykazaną
    stratą ?!
    Spytasz dlaczego ?
    Ano dlatego że w .pl wolno przez 5 lat odlczać od dochodu straty
    *z tego samego źródła*. Więc jak ktoś w ciągu 5 lat od straty dla
    odmiany uzyska przychód to IM*H*O ma prawo odliczyć połowę
    (taka zasada - nie więcej niż połowa w jednym roku !) straty.

    >+ 2. Co sie dzieje w sytuacji odwrotnej?? Kupuje za 30 000 i sprzedaje po
    >+ miesiącu za 40 000.

    Przychód. 10000 zł.

    >+ 3. Co sie dzieje w sytuacji odwrotnej, ale po uplywie 6 miesięcy?? Kupuje za
    >+ 30 000 i sprzedaje po 7 np miesiącach za 40 000.

    Nic.

    Oczywiście we *wszystkich* przypadkach przyjęto założenia:
    1. wiesz o istnieniu PCC który jest NIEZALEŻNY od podatku dochodowego
    i z grubsza należy się "zawsze"
    2. wiesz o wyroku zwiazanym z udowodnieniem "nabycia w celu odsprzedaży"
    - czyli że chodzi o sprzedaż samochodu "naprawdę własnego".
    W owym wyroku poszło o to iż US miał dowód w postaci zeznań (m.in.
    ostatecznego nabywcy) że PRZED nabyciem samochodu ustalał ze
    sprzedającym kolor karoserii - więc US uznał że sprzedawca
    już *KUPIŁ* samochód "w celu sprzedaży" (a nie "kupił dla siebie
    i póżniej się rozmyślił") i łupnął dodatkowo 22% VAT.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)