  • 1. Data: 2005-03-14 18:23:22
    Temat: Umowy o dzieło wykonane w 2004 r
    Od: "Janusz B" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    W 2004 roku wykonałem kilka szkoleń w ramach umowy o dzieło.
    Szkolenia oranizowane były przez jedną z wyższych uczelni, będącej członkiem
    konsorcjum realizującego finansowany ze środków UE i polskiego rządu projekt
    edukacyjny w ramach programu Phare, obejmujący m.in. szkolenie bezrobotnych.

    Ufff, pięknie to zabrzmiało. Ale...
    - nie otrzymałem zagwarantowanego w umowie wynagrodzenia
    - nie otrzymałem druku PIT-11 za te szkolenia
    Szkolenia te, z racji finansowania przez UE są zwolnione z podatku.
    Czy kwoty z umowy mam ująć w roliczeniu rocznym za 2004 rok.

    Dostałem za to w grudniu 2004 roku wyjaśnienie, że tak w zasadzie to
    zawiniła UE nie wypłacając całych pieniedzy i cytat:
    "To gorzkie doświadczenie "europejskiej demokracji", prawdziwe oblicze tej
    rzekomej unijnej pomocy, każe nam wszystkim powtórnie przeanalizować sens i
    cel przystąpienia do Unii Europejskiej"

    He he, żyją z unijnych pieniędzy, nie płacą wykładowcom i mają czelność tak
    się wyrażać!
    Pieniądze być może kiedyś wypłacą, ale co z rozliczeniem na 2004 rok????

    Źle byłoby jeszcze do tego dopłacać z powodu nieprawidłowego rozliczenia.
    Proszę o poradę.

    Janusz

  • 2. Data: 2005-03-14 19:29:04
    Temat: Re: Umowy o dzieło wykonane w 2004 r
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    Użytkownik "Janusz B" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam

    rozliczasz się z przychodu w roku w którym przychód nastąpił pod
    warunkiem że nie jest on objęty zwolnieniem .
    jako osoba fizyczna bez DG nie zaliczasz do przychodu kwot które
    pomimo umowy nie wypłacono ci z jakiegokolwiek powodu .
    ewentualne zaległości otrzymane w roku bieżącym za rok poprzedni
    rozliczysz za rok 2005

    --
    == opix ==

  • 3. Data: 2005-03-14 22:33:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Janusz B wrote:
    > - nie otrzymałem zagwarantowanego w umowie wynagrodzenia
    to inna hisotria, mało podatkowa.
    W zależności od umowy, możesz się tego domagać.

    > - nie otrzymałem druku PIT-11 za te szkolenia
    > Szkolenia te, z racji finansowania przez UE są zwolnione z podatku.
    nie wiem na podstawie czego są zwolnione, ale jak są no to ich nie
    rozliczasz.
    Dla US tak jakby nie istniały. Po co ci pit od nich.

    > Czy kwoty z umowy mam ująć w roliczeniu rocznym za 2004 rok.
    j.w
    jak są zwolnione to nie
    jak nie są to powinien być pit.

    > Pieniądze być może kiedyś wypłacą, ale co z rozliczeniem na 2004 rok????
    zasada jest taka, ze rozliczasz się z tego co dostałeś (z zastrzeżeniem
    jak wyżej)
    jak nie zapłacili teraz, a zapłacą w 2006 to rozliczysz się w 2006.

  • 4. Data: 2005-03-16 08:21:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Mar 2005, Janusz B wrote:

> [...]
    >+ Ufff, pięknie to zabrzmiało. Ale...
    >+ - nie otrzymałem zagwarantowanego w umowie wynagrodzenia
    >+ - nie otrzymałem druku PIT-11 za te szkolenia

    IMO - wygląda prawidłowo.
    Mam na myśli "prawidłowo z p. widzenia przepisów podatkowych",
    a nie że ci nie zapłacili :( - ale to kwestia sprawy cywilnoprawnej :]
    Nie ma "postawienia wynagrodzenia do dyspozycji" - nie ma podatku.

    >+ Szkolenia te, z racji finansowania przez UE są zwolnione z podatku.

    IMO nieporozumienie.
    Zwolnienie z podatku dotyczy *otrzymania przychodu* w postaci
    dotacji, a dotację dostałeś *nie ty* a *szkoła*.
    Więc *SZKOŁA* nie zapłaci podatku od dochodu !
    A nie ci którym *szkoła* płaci !

    To nie jest tak że szkoła dostała pieniądze i nimi *tobie*
    płaci więc chcesz nie płacić podatku - bo wtedy sklepikarz
    u którego zapłacisz za buty też chciałby zwolnienia z podatku,
    bo przecież dostał zapłatę "pieniędzmi pochodzącymi z dotacji
    UE"... ;>

    >+ Proszę o poradę.

    ...hm... skreśl wszystko co napisałem wyżej... bo to nie porada...
    ...tylko "dywagacje podatnika luzem"...
    :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd