  • 21. Data: 2009-07-29 18:07:55
    Temat: Re: 15 latek i sprzedaż jabłek
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:
> [...]
    ce_1239.php

    > Po prostu odpowiedz na pytanie - który podatek, na podstawie którego przepisu.

    Ale co mam ci jeszcze odpowiadać.
    Pogooglaj sobie trochę, albo poczytaj archiwum grupy, szczególnie posty
    Godfryda.
    Zmiana nastąpiła dopiero od stycznia tego roku i już można "bezkarnie"
    pożyczyć pokój koledze na weekend bez obowiązku zapłacenia podatku od tego.

  • 22. Data: 2009-07-29 18:15:01
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-07-2009 o 20:07:55 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

> [...]
    > pożyczyć pokój koledze na weekend bez obowiązku zapłacenia podatku od tego.

    Kontrastując to z:

    > A nie wiem czy legnicki czy nie, w każdym razie podatek i tak się należy.
    > Chcesz się przekonać?
    > Odstąp mi za friko jeden pokój w twoim mieszkaniu i idź z tym do US. Moją część
    podatku oczywiście > też pokrywasz ty w ramach przegranego zakładu.

    - cenię umiejętność przyznania się do błędu,
    nawet jeśli jest podana w tak dyplomatyczny, zakamuflowany sposób.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 23. Data: 2009-07-29 20:29:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Jul 2009, witek wrote:

> [...]
    [...]
    > a)zatrudnienie przez ciebie pracownika sezonowego

    Akurat tu byłbym skłonny powiedzieć, że obrona przed tym zarzutem
    byłaby skuteczna.
    Nie ma świadczenia *pracy* - "co zarobi, to jego", na pewno nie
    charakteryzuje świadczenia *na potrzeby* pracodawcy, a do tego
    brakuje jeszcze cechy "kierownictwa" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2009-07-29 20:32:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jul 2009, witek wrote:

    > A zapytaj tego piekarza co go zapłacił.

    Ale piekarz dlatego został o ten podatek "potrącony" (nie licząc
    pozostałych spraw, które - jak wynikło z późniejszego opisu - były
    *sporo* poważniejsze, co oczywiście "sprawy" nie zmienia), że
    ów VAT *odliczył*.
    Sadownik rzeczywiście miałby problem z VATem, jeśli odlicza VAT
    od zakupów opodatkowanych *lub* od sprzedaży owych jabłek bierze
    f-ry VAT-RR (stanowiące 'zryczałtowany zwrot').
    Ale rozumiałem że idzie o "osobiście posiadane jabłonie" :)

    > A VAT? VAT jak każdy inny przedsiębiorca.

    Zgoda, ale VAT o którym piszesz musiałby odprowadzić *dający*
    i to on musiałby być owym przedsiębiorcą, który odlicza VAT.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2009-07-29 20:45:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jul 2009, spp wrote:

    > Masz na myśli legnicki przypadek?
    >
    > To bardzo medialna sprawa - na szczęście nieprawdziwa.

    E, nie tak.
    To, że owe bułki, bardzo nagłośnione przez "przyhaczonego" piekarza,
    stanowiły być może 0,002% obrotu nieopodatkowanego, o który go
    oskarżono, i to że w pozostałych 99,998% obrotu być może było 60%
    oszustwa w tej formie, że fałszywie zaświadczył iż ten obrót
    *również* podarował (mimo że mogła to być nieprawda), w niczym
    nie zmienia faktu, że owe (być może tylko) 0,002% to *BYŁ* właśnie
    VAT od takiej darowizny!
    Sprawa w tym znaczeniu jest mocno *prawdziwa* (a najlepiej
    dowodzi tego zmiana w ustawie, którą krytykuję niżej).

    To, że USy powszechnie olewają prawo, i nie czepiają się przeciętnej
    staruszki przeprowadzonej przez jezdnię o podatek od "darmowego
    świadczenia", w niczym nie świadczy, że *wg prawa* taki podatek
    jest należny.
    I po prostu tak się trafiło, że owo "świadczenie" znalazło się
    między innymi, wartymi być może setki tysięcy złotych innymi
    "świadczeniami" - i tylko dlatego zostało ujawnione (a urzędnik
    nie miał wyboru - przepis jest przepis, skoro ujawniono, to
    MUSIAŁ zastosować ustawę...).

    Żeby nie było:
    - bzdura o opodatkowaniu *każdej* kwoty, która nie jest przekazaniem
    rzeczy lub praw majątkowych (czyli darowizną) nadal AFAIR
    & AFAIK obowiązuje (ale idzie o podatek dochodowy, nie VAT)
    - w zakresie darowizny "charytatywnej" zapis VAT zmieniono o tyle,
    że "podarowanie" podatku działa *pod warunkiem* zaplątania
    w imprezę organizacji charytatywnej; osobiste danie bułki
    żebrakowi nadal wymaga wystawienia f-ry VAT wewnętrzenej

    Rządzący nie mają w zwyczaju myśleć dalej niż koniec załozenia
    które przyjęli do uregulowania w akcie prawnym...
    W efekcie, zorganizowanie np. "wspólnej sieci" (lokalnej,
    komputerowej) wymaga założenia stowarzyszenia.
    Bzdura do kwadratu.
    Ale co robić...

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2009-07-29 20:47:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jul 2009, witek wrote:

    > To samo dotyczy darmowych porad prawnych, od których trzeba odprowadzić
    > podatek.

    Ba, żeby to wszyscy wypełniający zeznania roczne sąsiadom mieli
    świadomość, że formalnie ich czyn stanowi poważne naruszenie
    prawa, za które i 50 000 zł można przywalić, to by się zdziwili :]

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2009-07-29 20:59:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Zgoda, ale VAT o którym piszesz musiałby odprowadzić *dający*
    > i to on musiałby być owym przedsiębiorcą, który odlicza VAT.

    I tak właśnie napisałem.
    Założyłem, że te 300 kg jakblek nie rośnie w przydomowym ogórdku starej
    babci, a na profesjonalnym sadzie, tylko komuś się zbierać nie chce.

  • 28. Data: 2009-07-29 21:11:00
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ba, żeby to wszyscy wypełniający zeznania roczne sąsiadom mieli
    > świadomość, że formalnie ich czyn stanowi poważne naruszenie
    > prawa, za które i 50 000 zł można przywalić, to by się zdziwili :]

    Jeśli biorą za to pieniądze.

    --
    animka

  • 29. Data: 2009-07-29 22:11:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > Jeśli biorą za to pieniądze.

    Znowu coś ci się uroiło.

  • 30. Data: 2009-07-29 23:09:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jul 2009, Animka wrote:

    > Jeśli biorą za to pieniądze.

    Nieodpłatne wykonanie usługi nie podpada pod ustawę?
    Aby na pewno? :O
    Będę musiał zajrzeć, wyszłoby, że niesłusznie warczę po pytających
    o "poradę".
    Masz namiar (na akt i przepis) pod ręką?
    Bo na słowo nie uwierzę.

    pzdr, Gotfryd