  • 1. Data: 2009-07-28 15:15:46
    Temat: 15 latek i sprzedaż jabłek
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Za chwilę dojrzeją mi jabłka w ogrodzie, a ponieważ sam ich nie zużyję/nie
    przetrawię postanowiłem pomóc 15-letniemu synowi kolegi. Młody sam jabłka
    poobiera i będzie sprzedawał np. na przydrożnym parkingu. Co zarobi, to
    jego.
    Czy taka sprzedaż nie podpada pod jakieś przepisy podatkowe? Nie chciałbym,
    aby młody miał jakieś kłopoty z tego powodu. Dodam, że jabłek będzie lekko
    licząc 300 kilo a sprzedaż potrwa ze dwa tygodnie.
    Jacek

  • 2. Data: 2009-07-28 15:22:29
    Temat: Re: 15 latek i sprzedaż jabłek
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Jacek wrote:
    > Czy taka sprzeda? nie podpada pod jakie? przepisy podatkowe? Nie chcia?bym,

    hm, jesli zezna, ze zerwal z niczyjej jabloni pod lasem, to pewnie
    podpadnie to pod runo leśne ;-)

    --
    bartek

  • 3. Data: 2009-07-28 15:23:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:
    > Za chwile dojrzej? mi jab?ka w ogrodzie, a poniewa? sam ich nie zu?yje/nie
    > przetrawie postanowi?em pomóc 15-letniemu synowi kolegi. M?ody sam jab?ka
    > poobiera i bedzie sprzedawa? np. na przydro?nym parkingu. Co zarobi, to
    > jego.
    > Czy taka sprzeda? nie podpada pod jakie? przepisy podatkowe? Nie chcia?bym,
    > aby m?ody mia? jakie? k?opoty z tego powodu. Dodam, ?e jab?ek bedzie lekko
    > licz?c 300 kilo a sprzeda? potrwa ze dwa tygodnie.
    > Jacek

    Z wyjątkiem prostytucji, reszta w Polsce jest opodatkowana.

  • 4. Data: 2009-07-28 15:24:19
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    witek wrote:
    > Z wyjątkiem prostytucji, reszta w Polsce jest opodatkowana.

    runo lesne oidp nie.

    --
    bartek.

  • 5. Data: 2009-07-28 15:29:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    witek wrote:

    > Z wyjątkiem prostytucji, reszta w Polsce jest opodatkowana.

    Do głowy przychodzą mi trzy pomysły na które US może wpaść

    a)zatrudnienie przez ciebie pracownika sezonowego, od którego
    powinienies zapłacic ubezpieczenie, zus i podatek

    b)darowizna od ciebie dla niego, od której powinienies odprowadzić
    podatek i VAT

    c)prowadzenie przez niego niezarejetrowanej działaności gospodarczej

    kombinacje powyższych, szczególnie b+c, są również miel widziane przez
    US. Obie strony można wówczas złupić.
    Na dokładkę do punktu a) może się jeszcze przyczepić inspekcja pracy, ze
    niezapewnienie stanowiska pracy, zajmowania pasa drogowego bez
    zezwolenia, sprzedaż w miejscu niebezpiecznym
    Pewnie jeszcze parę innych pomysł się wykluje za chwile.

  • 6. Data: 2009-07-28 15:52:05
    Od: spp <s...@o...pl>

    bokomaru pisze:

    > runo lesne oidp nie.

    Ale zbierane tylko na własne potrzeby.

    A tutaj jest handel. :)

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-07-28 16:07:02
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    spp wrote:

    > Ale zbierane tylko na własne potrzeby.
    >
    > A tutaj jest handel. :)

    A zbieranie czegokolwiek innego jest opodatkowane? :-)

    Art. 21 ust. 1 pkt 72 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
    zwalnia od podatku dochody ze sprzedaży surowców roślin zielarskich i
    ziół dziko rosnących leśnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji
    Wyrobów i Usług (PKWiU) w grupie o symbolu 01.11.91-00, jagód, owoców
    leśnych (PKWiU 01.13.23-00) i grzybów (PKWiU 01.12.13-00.43) - ze zbioru
    dokonywanego osobiście albo z udziałem członków najbliższej rodziny.

  • 8. Data: 2009-07-28 16:29:42
    Od: spp <s...@o...pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

> [...]

    > leśnych (PKWiU 01.13.23-00) i grzybów (PKWiU 01.12.13-00.43) - ze zbioru
    > dokonywanego osobiście albo z udziałem członków najbliższej rodziny.

    :)
    Mój post był raczej uśmiechem do informacji, jaką przeczytałem kiedyś na
    tablicy informacyjnej w jednym z norweskich parków narodowych.
    Nie tylko zachęcano do biwakowania i korzystania z 'łona natury' to
    jeszcze zachęcano do zbierania runa leśnego, z takim właśnie
    zastrzeżeniem - na własne potrzeby. :)

    A u nas - od małego trzeba uczyć dzieci kłamać. :(

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-07-28 19:17:32
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 28 Lip, 17:29, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > (...)
    > Pewnie jeszcze parę innych pomysł się wykluje za chwile.

    sanepid? bhp? :>

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 10. Data: 2009-07-29 05:54:37
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 28 Jul 2009 10:29:28 -0500, witek napisał(a):

    > Do głowy przychodzą mi trzy pomysły na które US może wpaść
    >
    > b)darowizna od ciebie dla niego, od której powinienies odprowadzić
    > podatek i VAT

    Nie przesadzajmy. Podatek od darowizn płaci obdarowany a nie darczyńca. A
    VAT skąd ci się wziął do już nie potrafię się w żaden sposób domyślić....