  • Data: 2007-09-18 07:09:07
    Temat: Re: 19% podatku od sprzedaży mieszkania
    Od: skoczy <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Wrz, 15:02, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:

    > To dokładnie tak jak z magazynem - dlatego stosuje się kolejki LIFO czy
    > FIFO
    > albo inne wynalazki.

    Witam wszystkich ponownie. (jestem wątkotwórcą)

    Rozmawiałem niedawno z doradcą OPEN FINANCE i dowiedziałem się żę
    chyba nie ma możliwości ominięcia podatku 19%. Zakładałem następujące
    możliwości:

    - teść daj mieszkanie w darowiźnie swojej żonie, my kupujemy od
    teściowej. niestety wspólnota majątkowa, więc chyba to nic nie da.
    poza tym okazało się że ustawa traktuje także otrzymaną darowniznę
    jako nabycie więc różnica między sprzedażą a nabyciem jest de facto
    ceną mieszkania. jeszcze podobno w pierwszym czytaniu ustawy wartość
    otrzymanego mieszkania/rzeczy w darowiźnie była wartością rynkową ale
    po drugim czytaniu wartość mieszkania/rzeczy otrzymanego w darowiźnie
    wynosi 0. poza tym podobno przez to że jest wspólnota majątkowa to by
    nie przeszło

    - przeznaczenie pieniędzy z zysku na inne cele mieszkaniowe. teść ma
    do spłaty pożyczkę pod hipotekę więc mógłby większość (chyba że
    musiałby całość, żeby uniknąć podatku) pieniędzy przeznaczyć na jego
    spłatę. ale podobno to już nie obowiązuje.

    - podpisujemy umowę przedwstępną gdzie płacimy zaliczkę (ale tu jest
    problem bo zaliczka byłaby kredytowana w 100%) np w wysokości 80%
    (wiem pewnie nikt na to nie pójdzie) teściowi zaś w umowie zawieramy
    klauzulę, że za rok dojdzie do transakcji sprzedaży z aktem
    notarialnym i wtedy bank uruchamia pozostałe 20% (lub ileś tam
    procent) - podobno w taki sposób ludzie kupują mieszkania od
    developerów, które się wybudują np za półtora roku. sytuacja niby
    analogiczna...

    sytuacja jest trudna bo ustawa krzywdzi osoby które (jak moi
    teściowie) mieszkają 25 lat w mieszkaniu. więc jeśli przyjdzie wam coś
    do głowy czekam na możliwe rozwiązania. bo 66tys ot tak zapłacić
    fiskusowi to nie frajda.

    pozdrawiam
    tsk