  • Data: 2002-12-24 10:43:15
    Temat: Re[2]: faktura przed sprzedaza
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik) szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Dnia 24 grudnia 2002 o godzinie (00:57:02) napisano:
    GSld> [...]

    GSld> Dla porządku - chodziło o przypadek przeciwny (możliwość
    GSld> sprzedania towaru dla którego brak faktury zakupu): nie
    GSld> że faktura przychodzi przed towarem, ale towar przed fakturą
    GSld> i chcemy go sprzedać *przed* datą wystawienia faktury zakupu.

    Jesli dobrze rozumiem, to chodzi Ci o dylemat: czy mozna wystawic
    fakture sprzedazy, majac towar, a nie majac na niego faktury zakupu?
    Jesli tak, to nie do konca o to chodzilo, bo IMHO problem jest nieco
    inny i w dodatku dwuetapowy:

    1) nie chodzi o samo "sprzedanie towaru, dla ktorego brak faktury
    zakupu", ale o to, ze nie tylko nie ma faktury zakupu, ale nie ma tez
    i umowy kupna-sprzedazy towaru, co autor watku napisal (przynajmniej
    tak wynika ze sformulowania: "nie nabylem").

    2) wtedy dopiero powstaje druga kwestia, czy mozna wystawic fakture
    przed sprzedaniem/wydaniem towaru.

    W powyzszej sytuacji, pomijajac problem sprzedazy w swietle KC, widze
    problem z UKS-em: przychodza i widza sprzedaz towarow, ktore nie
    pojawily sie wczesniej w ksiegach. I dokopuja za to (mozliwe ze i
    dostawcy - za nieujawniona sprzedaz :)). Potem patrza, a tu zakup
    towarow, ktorych na magazynie nie uswiadczysz, bo sprzedane. Przychod
    nieujawniony, znaczy sie, ze oszustwo. I dokopuja tez/lub za to.

    To jest gorne ograniczenie, a nie dolne. Jesli na fakturze jest data
    wystawienia x grudnia, a data sprzedazy jest x+5 grudnia? Na logike
    nie powinno byc to problemem. Ale przepisow nie mam pod reka.

    GSld> Pamiętam że proponowałem wtedy naliczać 1 grosz "za przechowywanie
    GSld> towaru w depozycie" :>
    GSld> Pozdrowienia, Gotfryd

    Mozna tez bylo argumentowac, ze wystawienie faktury to czynnosc dlugotrwala
    i drukarka zanim skonczy drukowac, a sprzedawca i kupujacy sie
    podpisza to towar jest juz wydany :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl