    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 9 Sep 2011 23:44:41 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: 2 x darowizna

    On Fri, 9 Sep 2011, Darek wrote:

    > Witam,
    >
    > chce przekazac w darowiznie moje auto firmowe zonie

    Czy macie rozdzielność majątkową *lub* auto było kupione
    ze środków stanowiących majątek odrębny?
    We wspólności łącznej nie da się nawet udziału "odkupić".

    > i drugie: tesc prowadzi DG czy jak wprowadzi to auto do firmy to czy bedzie
    > je mogl amortyzowac - odliczac od podatkow ?

    O ile wiem to tak - darowizna jest "legalną" metodą na wielokrotną
    amortyzację tego samego ST. Gdzieś zapisałem sobie namiar na interpretację
    *lub* wyrok NSA, ale dobrze schowałem ;>

    Art.22g.1.3 tu (*sprawdź!*):
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,43
    678,20110831,koszty-uzyskania-przychodow.html

    Natomiast na okazję "darowania dalej" było już parę dyskusji, przejrzyj
    archiwa.
    Może być prościej zapłacić podatek z tytułu darowizny dla teścia.
    Jeśli auto stanowi współwłasność małżeńską, to kwota nie podlegająca
    zwolnieniu z opodatkowania darowizny będzie odpowiadała połowie wartości
    (co jest istotne ze względu na kwoty wolne).
    Jak rozumiem druga strona medalu to fakt, że ryzyko przyczepienia się
    (przez US) nie wydaje się wielkie ;)

    pzdr, Gotfryd