  • 21. Data: 2003-07-31 12:11:29
    Temat: Re: Czy nazwa firmy moze byc samo nazwisko ??
    Od: <g...@w...pl>

    A czy można zarejestrować DG zupelnie bez imienia i nazwiska
    (nie FHU ABC Jan NOWAK tylko FHU ABC)

    pozdr.

    Waldi

  • 22. Data: 2003-07-31 12:55:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Jul 2003 g...@w...pl wrote:

    >+ A czy można zarejestrować DG zupelnie bez imienia i nazwiska
    >+ (nie FHU ABC Jan NOWAK tylko FHU ABC)

    Wrrr..... A mógłbyś wolniej czytać wątek i/lub zajrzeć
    do PDG ?
    Nazwa DG *nie zawiera* imienia i nazwiska !

    Natomiast jest coś takiego jak "oznaczenie przedsiębiorcy"
    które z mocy ustawy składa się z "nazwy" *i* imienia oraz
    nazwiska. Są przypadki kiedy musisz podawać "oznaczenie", czyli
    m.in. swoje imię i nazwisko - i już. Ale nie wchodzą one
    (imię i nazwisko :)) bynajmniej w skład nazwy DG, no
    - powiedzmy "normalnej" nazwy :) (tj. pomijając DG
    o oznaczeniu "Piotr Nowak Piotr Nowak" :]).

    A jak koniecznie chcesz żeby było "bezimiennie" to możesz
    założyć spółkę (z o.o., S.A. czy co ci tam pasuje ;)), ale
    wtedy zamiast imienia i nazwiska w oznaczeniu trzeba
    podawać (również obowiązkowe) określenie spółki, czyli
    albo całe "spółka akcyjna" albo "S.A.".
    Jak widzisz nazwę: "Przewóz osób" - to to jest właśnie
    "nazwa", i jesteś tego pewien - bo "oznaczenie" to
    przykładowo "Przewóz osób Jan Kowalski", "Przewóz osób
    S.C. Jan Kowalski Andrzej Nowak", "Przewóz osób S.A.",
    "Przewóz osób sp. z o.o.".

    Może być ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 23. Data: 2003-07-31 14:59:07
    Od: <g...@w...pl>

> [...]
    > przykładowo "Przewóz osób Jan Kowalski", "Przewóz osób
    > S.C. Jan Kowalski Andrzej Nowak", "Przewóz osób S.A.",

    QRDE, teraz to juz zgupialem, to na pieczatce mam oznaczenie czy nazwe albo
    na PIT VAT, fakturach itp??

    Z gory dzieki za wyjasnienie.

    Waldi

    PS
    Jak widac codziennie jestesmy mądrzejsi niz wczoraj..

  • 24. Data: 2003-07-31 20:34:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Jul 2003 g...@w...pl wrote:
    [...]
    >+ QRDE, teraz to juz zgupialem, to na pieczatce mam oznaczenie
    >+ czy nazwe albo na PIT VAT, fakturach itp??

    Na pieczątce i fakturach masz to co lubisz :) - PDG wymaga
    tylko *niekiedy* podawania całego oznaczenia, natomiast
    z innych zapisów można dedukować że kontrahent ma prawo
    do znajomości twojego nazwiska :), niemniej *nie musisz*
    go pisać np. na fakturze, a tam gdzie jest wymagane
    może być w treści (znaczy: nie musi być na pieczątce).
    Na PIT sprawa jest prosta: nazwisko jest osobno, w sekcji
    K ewidentnie zapisano "nazwa" - choć nie wiem co znaczy
    "nazwa pełna" :] (ja wpisuję *wyłącznie* nazwę i już,
    sprawa może być skomplikowana przy S.C.).
    Przy VAT-7 problemu IMHO nie ma: gdzieś widzisz "nazwę"
    albo "oznaczenie" przedsiębiorcy ?? Rozliczasz się ty,
    "imię i nazwisko" - i tyle... !

    >+ PS
    >+ Jak widac codziennie jestesmy mądrzejsi niz wczoraj..

    :)
    Jak się nie obrazisz - to skoro wspomniałeś o pieczątce
    proponuję udział w quizie:
    "zakładając że masz pieczątkę związaną z DG [możesz nie
    mieć] - to jaka treść jest na co najmniej jednej takiej
    pieczątce [tej której używasz do podbijania dokumentów
    bankowych i skarbowych] *obowiązkowa* i z czego to wynika ?"

    Gdzie szukać odpowiedzi już wiesz :), ale jeśli jej nie
    znałeś - to pewnie cię również zaszokuje :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, "prawidłowa" pieczątka :) [choć nie wiedziałem
    jeszcze przy zamawianiu - dlaczego :)]

  • 25. Data: 2003-07-31 21:33:40
    Od: <g...@w...pl>

> [...]
    > pieczątce [tej której używasz do podbijania dokumentów
    > bankowych i skarbowych] *obowiązkowa* i z czego to wynika ?"

    Czyzby chodzilo o tą, która ma imie i nazwisko bo widac tam kto sklada ten
    dokument?

  • 26. Data: 2003-08-01 06:39:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Jul 2003 g...@w...pl wrote:

> [...]
    >+
    >+ Czyzby chodzilo o tą, która ma imie i nazwisko bo widac tam kto sklada ten

    Y tam... nawet nie zajrzałeś do googla... "Kto składa" deklarujesz
    podpisem, nie pieczątką.
    Na pieczątce obowiązkowy jest REGON (jako jedyny), a wynika to
    z ustawy o statystyce publicznej !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 27. Data: 2003-08-01 19:58:39
    Temat: Re[3]: Czy nazwa firmy moze byc samo nazwisko ??
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 29 lipca 2003 o godzinie (21:52:39) napisano:
    GSn> On Tue, 29 Jul 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    GSn> [...]

    GSn> Przypomina mi to oświadczenie pewnego premiera: "nie ma
    GSn> powodzi". Ale coż, trzymamy cię za słowo ;) !

    To nie ja dalem slowo, tylko ustawodawca :)

    GSn> (i szykujemy czterocyfrową kwotę "wpisowego" :[)

    A czemu czterocyfrowa? Jesli mnie pamiec nie myli, dla osob fizycznych
    wpis bedzie kosztowal ok. 150 zl, a zmiana chyba 60 zl. W kazdym razie
    nie sa to kwoty czterocyfrowe.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 28. Data: 2003-08-01 19:58:39
    Temat: Re[2]: Czy nazwa firmy moze byc samo nazwisko ??
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 29 lipca 2003 o godzinie (22:28:06) napisano:
    J> In article <bg3rpi$82m$1@atlantis.news.tpi.pl>, p...@t...pl says...

    J> Moj znajomy wlasnie tak zarejestrowal dzialalnosc w marcu, bez zadnych
    J> problemow.

    A jestes pewny? Bo moze ma napisane tak jak ja:
    1) 2) xxxx yyyy
    gdzie xxxxx to imie a yyyy to nazwisko - czyli zapisane w dwoch
    rubrykach jednoczesnie - jako nazwa, pod ktora prowadzi sie
    dzialalnosc oraz imie i nazwisko.

    PS. Moze go rejestrowala pani Krysia ;)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 29. Data: 2003-08-01 19:58:51
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 31 lipca 2003 o godzinie (14:55:41) napisano:

    GSn> Wrrr..... A mógłbyś wolniej czytać wątek i/lub zajrzeć
    GSn> do PDG ?
    GSn> Nazwa DG *nie zawiera* imienia i nazwiska !

    wKF: nie napisano w pytaniu nic o nazwie.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 30. Data: 2003-08-01 19:58:59
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 31 lipca 2003 o godzinie (16:59:07) napisano:

    gwp> QRDE, teraz to juz zgupialem, to na pieczatce mam oznaczenie czy nazwe albo
    gwp> na PIT VAT, fakturach itp??

    Co tam masz, to Ty wiesz najlepiej. Oczywiscie w sensie potocznym
    "nazwa" przedsiebiorstwa czy przedsiebiorcy to jest to, co masz we
    wpisie w ewidencji, co podajesz na fakturach, co masz na pieczatce,
    itd. Ale potoczne znaczenie jest znacznie szersze, niz to co masz
    napisane w ustawie - tam nazwa okresla tylko jeden z trzech czlonow
    "oznaczenia przedsiebiorcy", pozostale dwa to imie i nazwisko.

    Podobnie jest ze slowem firma na gruncie prawa handlowego. Potoczenie
    "firma" oznacza po prostu przedsiebiorstwo, zas w ustawie slowo to ma
    znaczenie znacznie odbiegajace od potocznego.

    PS. Przeciez oprocz tego, ze jestes czlowiekiem (w znaczeniu
    potocznym), jestes tez osoba fizyczna (w znaczeniu prawnym).

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl