  • 31. Data: 2003-08-02 07:04:47
    Temat: Re[3]: Czy nazwa firmy moze byc samo nazwisko ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Aug 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:

    >+ Witam.
    >+
    >+ Dnia 29 lipca 2003 o godzinie (21:52:39) napisano:
    >+ GSn> On Tue, 29 Jul 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    >+ GSn> [...]
    >+ >>+ PS. A po 31 grudnia 2003 nie bedzie juz ewidencji, tylko KRS
    >+
    >+ GSn> Przypomina mi to oświadczenie pewnego premiera: "nie ma
    >+ GSn> powodzi". Ale coż, trzymamy cię za słowo ;) !
    >+
    >+ To nie ja dalem slowo, tylko ustawodawca :)

    ...ale z dużą pewnością siebie przedstawiłeś koncept jako
    twierdzenie - i już wiemy że jako twierdzenie nieprawdziwe.
    Wtopiłeś :)

    >+ GSn> (i szykujemy czterocyfrową kwotę "wpisowego" :[)
    >+
    >+ A czemu czterocyfrowa? Jesli mnie pamiec nie myli, dla osob fizycznych
    >+ wpis bedzie kosztowal ok. 150 zl,

    A, to widać doszedłem do niewłaściwych wniosków stosując indukcję :[
    (dla spółek to jest chyba coś bliżej 1500 zł, prawda ?)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 32. Data: 2003-08-02 07:06:40
    Temat: Re[2]: Czy nazwa firmy moze byc samo nazwisko ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Aug 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
    >+ Dnia 31 lipca 2003 o godzinie (14:55:41) napisano:
    >+ GSn> On Thu, 31 Jul 2003 g...@w...pl wrote:
    >+
    >+ >>+ A czy można zarejestrować DG zupelnie bez imienia i nazwiska
    >+ >>+ (nie FHU ABC Jan NOWAK tylko FHU ABC)
    >+
    >+ GSn> Wrrr..... A mógłbyś wolniej czytać wątek i/lub zajrzeć
    >+ GSn> do PDG ?
    >+ GSn> Nazwa DG *nie zawiera* imienia i nazwiska !
    >+
    >+ wKF: nie napisano w pytaniu nic o nazwie.

    Przyznaję. Ale wtedy trzeba umieć odpowiedzieć na pytanie: "co
    za właściwość mógł mieć na myśli zadający pytanie, używając
    określenia >>zarejestrowałem DG<< - jeśli nie jej nazwę ?"
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 33. Data: 2003-08-02 23:02:55
    Temat: Re[4]: Czy nazwa firmy moze byc samo nazwisko ??
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    GSn> ...ale z dużą pewnością siebie przedstawiłeś koncept jako
    GSn> twierdzenie - i już wiemy że jako twierdzenie nieprawdziwe.
    GSn> Wtopiłeś :)

    Alez to nie jest koncept, tylko obowiazujacy jak na razie stan prawny!
    Wiec twierdzenie jest prawidlowe i nie wtopilem :)
    Konceptem jest zmiana tych zasad, jak na razie w fazie "przygotowan",
    "ustalen" i "konsultacji".

    Za kare :) jako zadanie domowe proponuje Ci przeczytanie ustawy z z dnia
    20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym, do ktorego jest lex
    speciali w postaci art. 88a PDG:
    "Do dnia 31 grudnia 2003 r. podjęcie działalności gospodarczej przez
    osoby fizyczne, w tym również wykonujące działalność gospodarczą na
    podstawie koncesji i zezwoleń, wymaga zgłoszenia do ewidencji
    działalności gospodarczej."

    GSn> A, to widać doszedłem do niewłaściwych wniosków stosując indukcję :[
    GSn> (dla spółek to jest chyba coś bliżej 1500 zł, prawda ?)

    Ustawodawca moze jest i czasami kretynem, ale chyba nie do tego
    stopnia, by sadzic, ze _przedsiebiorcy_ placiliby 1000 zl (bo to jest
    ta kwota zasadnicza, a nie 1500) za wpis do KRS. Dlatego ceny sa
    zblizone do kwot, ktore obecnie placi sie w EDG. Oto cytat z
    rozporzadzenia Ministra Sprawiedliwosci z z dnia 17 grudnia 1996 roku
    w sprawie określenia wysokości wpisów w sprawach cywilnych:

    "§ 45. (13) 1. Wpis stały w kwocie 1.000 zł pobiera się od wniosku o
    zarejestrowanie podmiotu w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym
    Rejestrze Sądowym, z zastrzeżeniem ust. 2.
    2. Wpis stały w kwocie 150 zł pobiera się od wniosku o zarejestrowanie
    w rejestrze przedsiębiorców osoby fizycznej, a jeżeli wniosek dotyczy
    zmiany wpisu lub wykreślenia z Krajowego Rejestru Sądowego - wpis
    stały wynosi 80 zł."

    Tak wiec zmiana jest subtelniejsza niz myslales:
    a) z obecnych 100 za wpis na 150;
    b) z obecnych 50 za zmiane na 80.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 34. Data: 2003-08-04 19:37:17
    Temat: Re: Re[2]: Czy nazwa firmy moze byc samo nazwisko ??
    Od: Jacek <j...@h...pl>

    > A jestes pewny? Bo moze ma napisane tak jak ja:
    > 1) 2) xxxx yyyy
    > gdzie xxxxx to imie a yyyy to nazwisko - czyli zapisane w dwoch
    > rubrykach jednoczesnie - jako nazwa, pod ktora prowadzi sie
    > dzialalnosc oraz imie i nazwisko.

    Mozesz miec racje, prawdopodobnie jako oznaczenie przedsiebiorcy podal imie
    i nazwisko; sprobuje jeszcze sie dopytac.

    > Serdecznie pozdrawiam,

    Ja również,
    Jacek G.

  • 35. Data: 2003-08-12 21:54:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Aug 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:

> [...]
    >+ Alez to nie jest koncept, tylko obowiazujacy jak na razie stan prawny!
    >+ Wiec twierdzenie jest prawidlowe i nie wtopilem :)

    No... przyznajmy że na razie nie.
    Ale sprawdzimy stan faktyczny po upływie terminu, a nie
    rojenia ustawodawcy :)
    Nie powołuj się tylko na powagę jeszcze nie obowiązującej
    ustawy, nie wypada ;) (ona jest uchwalona, ale *ma wejść
    w życie* dopiero w przyszłym roku, tak ? :))

    [...]
    >+ Za kare :) jako zadanie domowe proponuje Ci przeczytanie ustawy

    A wyobraź sobie że odrobiłem kilka dni temu "z góry".
    Z okazji kwestii "nazwy skróconej" :) i termin też zauważyłem,
    zakładając z góry że jest nieprawidłowy :)
    [...]
    >+ Ustawodawca moze jest i czasami kretynem, ale chyba nie do tego
    >+ stopnia, by sadzic, ze _przedsiebiorcy_ placiliby 1000 zl

    Jakby musieli... to najwyżej zamknęliby DG. Później by się
    podniosło larum i odkręcało (ci co wpłacili to wpłacili,
    widać ich stać... :>)
    Przynajmniej taki tok myślenia cały czas był widoczny (brakło ?
    - dołożyć opłat i podatków). Tylko nie pisz mi że już są zmiany
    (akcyza na alkohole) - bo większość posunieć ciągle idzie
    w kierunku "do góry" (opłaty ekologiczne, śmieciologiczne,
    wodologiczne i jakieś tam...).

    Ale masz rację - i w tym zakresie chyba zmian na razie
    nie będzie, nie podważam :)
    [...]
    pozdrowienia, Gotfryd

  • 36. Data: 2003-08-14 17:00:48
    Temat: Re[5]: Czy nazwa firmy moze byc samo nazwisko ??
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    GSn> No... przyznajmy że na razie nie.
    GSn> Ale sprawdzimy stan faktyczny po upływie terminu, a nie
    GSn> rojenia ustawodawcy :)

    Moze jest to i rojenie, ale obowiazujace.

    GSn> Nie powołuj się tylko na powagę jeszcze nie obowiązującej
    GSn> ustawy, nie wypada ;) (ona jest uchwalona, ale *ma wejść
    GSn> w życie* dopiero w przyszłym roku, tak ? :))

    Wrrr.... przeciez ta ustawa i ten przepis obowiazuje! Nie wchodzi w
    zycie jakis nowy przepis z dniem 1 stycznia 2004, tylko stare przepisy
    obowiazuja do 31 grudnia 2003!

    GSn> [...]

    GSn> A wyobraź sobie że odrobiłem kilka dni temu "z góry".

    To ją jeszcze raz!

> [...]
    GSn> (akcyza na alkohole) - bo większość posunieć ciągle idzie
    GSn> w kierunku "do góry" (opłaty ekologiczne, śmieciologiczne,

    Nie podwazam.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 37. Data: 2003-08-14 20:53:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Aug 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
    >+ Moze jest to i rojenie, ale obowiazujace.

    Przyznaję. Problem w tym że jest spora szansa że mniej więcej
    tak obowiązuje jak stwierdzenie p.Cimoszewicza w Raciborzu :]

    >+ GSn> Nie powołuj się tylko na powagę jeszcze nie obowiązującej
    >+ GSn> ustawy, nie wypada ;) (ona jest uchwalona, ale *ma wejść
    >+ GSn> w życie* dopiero w przyszłym roku, tak ? :))
    >+
    >+ Wrrr.... przeciez ta ustawa i ten przepis obowiazuje! Nie wchodzi w
    >+ zycie jakis nowy przepis z dniem 1 stycznia 2004, tylko stare przepisy
    >+ obowiazuja do 31 grudnia 2003!

    Ano, OK.
    Trudno, źle ująłem :], ale dobrze na zgadzaniu się z ustawodawcą w tym
    przypadku chyba nie wyjdziesz ;)
    [...]
    pozdrowienia, Gotfryd

  • 38. Data: 2003-08-19 08:19:55
    Temat: Re[6]: Czy nazwa firmy moze byc samo nazwisko ??
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    GSn> Ano, OK.
    GSn> Trudno, źle ująłem :], ale dobrze na zgadzaniu się z ustawodawcą w tym
    GSn> przypadku chyba nie wyjdziesz ;)

    Gotfrydzie - czy wiedza o obowiazywaniu ustawy to dla Ciebie zgadzanie
    sie z jej trescia? Jesli byc konsekwentnym w Twoim widzeniu tej
    sprawy, to powinienes tez zignorowac wszelkie ustawy podatkowe, bo
    przeciez wiadomo, ze wczesniej czy pozniej ulegna zmianie niektore ich
    przepisy (a moze wszystkie)! Krotko mowiac, _IMVHO_ zapedziles sie w
    oratorstwie ;)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 39. Data: 2003-08-19 12:12:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Aug 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:

    >+ Witam.
    >+
    >+ GSn> Ano, OK.
    >+ GSn> Trudno, źle ująłem :], ale dobrze na zgadzaniu się z ustawodawcą w tym
    >+ GSn> przypadku chyba nie wyjdziesz ;)
    >+
    >+ Gotfrydzie - czy wiedza o obowiazywaniu ustawy to dla Ciebie zgadzanie
    >+ sie z jej trescia? [...]
    >+ przeciez wiadomo, ze wczesniej czy pozniej ulegna zmianie niektore ich
    >+ przepisy (a moze wszystkie)!

    Tyle, że one faktycznie obowiązują (a nie są "zawieszone do nigdy") :)

    >+ Krotko mowiac, _IMVHO_ zapedziles sie w oratorstwie ;)

    No dobrze już, dobrze, dalej nie będę :)

    pozdrowienia, Gotfryd