  • 1. Data: 2003-07-28 18:56:27
    Temat: Jaki VAT na dostep do Internetu ??
    Od: "Krzysiek" <p...@t...pl>

    Witam,
    chce rozpoczac DG osoby fizycznej bede sie rozliczal na podstawie KPiR +
    VAT, mam pytanie czy na dostep do Internetu poprzez osiedlowa siec LAN mam
    wystawiac f-ry z 7% VAT odrazu czy musze najpierw wystapic o PKWiU czy jest
    na to jakis gotowy numer ktory wpisuje na fakturze??
    Od providera (TP SA) otrzymuje fakture z 7% VAT.

  • 2. Data: 2003-07-28 20:16:29
    Temat: Re: Jaki VAT na dostep do Internetu ??
    Od: " solitarius" <s...@N...gazeta.pl>

    Do cen usług za dostęp do Internetu dolicza się VAT w wysokości 7 %

    Usługi dostępu do sieci Internet świadczone na rzecz szkół, zakładów
    kształcenia nauczycieli, placówek oświatowych, szkół wyższych, wyższych
    szkół zawodowych i placówek naukowych Polskiej Akademii Nauk są zwolnione z
    podatku VAT.

    Właściwy numer PKWiU to 64.20.1 czyli &#8222;usługi transmisji danych i
    wiadomości&#8221;

    P.S.
    Zawsz lepiej upewnić się we właściwym Urzędzie Skarbowym bo urzędnicy i tak
    swoje wiedzą.

  • 3. Data: 2003-07-28 20:34:46
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Do cen usług za dostęp do Internetu dolicza się VAT w wysokości 7 %

    Niestety zdaje się że juz niedługo będzie 22 :-(

    Pix

  • 4. Data: 2003-07-28 21:05:27
    Od: "Krzysiek" <p...@t...pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety zdaje się że juz niedługo będzie 22 :-(

    Niedlugo czyli od kiedy ???

  • 5. Data: 2003-07-28 21:26:51
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Niedlugo czyli od kiedy ???

    Trudno powiedzieć - pewnie jak wejdą nowe przepisy
    bo UE nie przewiduje stawki preferencyjnej na tego
    typu usługi (tak przynajmniej kiedyś czytałem).

    Pix

  • 6. Data: 2003-07-28 22:44:13
    Od: "Krzysiek" <p...@t...pl>

    Użytkownik " solitarius" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podatku VAT.
    >
    > Właściwy numer PKWiU to 64.20.1 czyli &#8222;usługi transmisji danych i

    Czy zeby rozliczac Internet jako PKWiU 64.20.1 musze miec wpisane przez GUS
    w REGON EKD 64.20.costam ?? czy to nie ma znaczenia ???

  • 7. Data: 2003-07-29 07:12:09
    Od: " solitarius" <s...@N...gazeta.pl>

    > Czy zeby rozliczac Internet jako PKWiU 64.20.1 musze miec wpisane przez
    GUS
    > w REGON EKD 64.20.costam ?? czy to nie ma znaczenia ???

    Jeżeli ta działalność (świadczenie usługi dostępu do internetu) byłaby
    wykonywana w sposób częstotliwy, (tzn. w miarę regularnie) to wtedy nie
    trzeba do przedmiotu działalności mieć wpisane PKWiU 64.20.1

    Jeżeli głównym przedmiotem działalności byłoby coś innego niż świadczenie
    usługi dostępu do internetu to wtedy lepiej mieć wpisane do przedmiotu
    działalność PKWiU 64.20, bo Urząd Skarbowy może się przyczepić, że
    działalność nie jest wykonywana w sposób częstotliwy tylko przy okazji innej
    działalności i naliczy wyższy VAT

    Poza tym VAT 7% jest tylko na usługę 64.20.1 a nie na wszystkie usługi z
    zakresu PKWiU 64.20

    P.S.
    Lepiej sprawdź w swoim Urzędzie Skarbowym i GUS-ie, jaka jest praktyka w
    tego typu sprawach, bo jeżeli kiedyś tam stwierdzą, że naliczałeś za mały
    VAT to możesz mieć poważne kłopoty (z postępowaniem karnym włącznie).

  • 8. Data: 2003-07-29 07:14:08
    Od: " solitarius" <s...@N...gazeta.pl>