    From: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re[3]: Naliczony VAT
    Date: 18 Sep 2003 12:04:17 +0200

    Witam.

    Dnia 9 września 2003 o godzinie (11:44:25) napisano:

    GSn> Przytocz, tego chyba nie mam w kolekcji ;)
    GSn> Istotne jest czy można "wykazać VAT" (i kupujący może go odliczyć).

    Gotfrydzie, niedowiarku ;)
    Nie mam jeszcze tego wyroku, o ktory mi chodzilo, ale na zachete mam
    dwa inne (moze sie przydadza do Twojej kolekcji):

    1) III SA 1637/99
    "Przepisy ustawy z 1993 r. o VAT ani też przepisy wykonawcze do tej
    ustawy nie regulują zagadnienia refakturowania, w tym refakturowania
    usług ubezpieczeniowych zwolnionych od podatku z mocy art. 7 ust. 1
    pkt 2 ustawy. Nie moze to jednak oznaczać, ze refakturowanie usług
    dokonywane być nie może."

    2) I SA/Ka 1375/97
    "1. W przypadku refakturowania usług stosowana jest stawka, jaka
    obowiazuje dla danej usługi pod warunkiem niezmiennego jej charakteru
    i braku doliczenia jakiejkolwiek kwoty przez refakturujacego.
    "Refakturowanie" w praktyce polega na zafakturowaniu odsprzedazy usług
    (np. transportowych) bez doliczania jakiejkolwiek marży.
    2. Przy refakturowaniu usługi transportowej należy naliczać podatek od
    towarów i usług wg stawki 22% bez względu na to, czy podwykonawca
    usługi jest podatnikiem podatku od towarów i usług i wykazać go na
    fakturze VAT (wówczas podatek ten bedzie podatkiem naliczonym,
    podlegajacym odliczeniu od podatku należnego), czy tez podwykonawca
    nie jest podatnikiem od towarów i usług i wystawić na generalnego
    wykonawcę rachunek uproszczony, nie naliczajac w nim podatku od
    towarów i usług. 0 naliczeniu podatku od towarów i usług przy
    refakturowaniu usług decyduje bowiem rodzaj usługi, a nie to, czy
    podwykonawca jest podatnikiem podatku od towarow i usług."

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl