    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re[3]: Nota odsetkowa - podpis odbiorcy
    Date: Thu, 6 Nov 2003 19:54:56 +0100

    On Thu, 6 Nov 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
    >+ GSn> Co mnie zaszokowało z lekka, to przedstawienie sprawy tak
    >+ GSn> jakby przy PK owe odsetki o które się wierzyciel nie upomina
    >+ GSn> były NIENALEŻNE !
    [...]
    >+ widzenia - jak jest nota, to wiadomo, co ksiegowac :) Podejscie na
    >+ ogol praktyczne, bo po co przejmowac sie odsetkami, ktorych ktos nie
    >+ dochodzi?

    Wrr.... !! To faktur "których płatności ktoś nie dochodzi"
    też nie płacisz ? Czy udajesz że to nie to samo ? ;)

    [...]
    >+ (mnie sie zdarzylo, ze klient sam je zaplacil przelewem wraz
    >+ z kwota glowna bez zadnej sugestii z mojej strony!!!)

    ...no bo skoro z umowy tak wynikało... Czy nie
    uważasz (widzę że tak jak Wiola nie uważasz) że
    tak powinno być ??
    Przecież w przeciwnym wypadku po 23 miesiącach
    powinieneś oczekiwać pisma z wezwaniem przedsądowym
    o zaległe odsetki ;) (wskutek podzielenia zapłaty
    częściowo na odsetki).

    [...przesunięte...]
    >+ Ale tak naprawde ksieguje sie _zaplacone odsetki_,

    ...do podatku.
    Ale rozumiem że Wiola przedstawiła stanowisko, że nie
    uznaje się za "koszt księgowy" (nie podatkowy !) *należnych*
    odsetek karnych !! Tylko dlatego, że ktoś ich (*jeszcze* :>)
    nie dochodzi.
    IMO coś to z prawem rozbieżne... ale ja się nie znam na PK :)

    [...]
    >+ GSn> Zresztą niedawno na .prawo też niedawno był taki post, w którym
    >+ GSn> (w innej kwestii) ktoś palnął z grubej rury że dopóki sprawa nie
    >+ GSn> jest w sądzie to zapłata jest.... nienależna :]
    >+
    >+ Czyli tez tzw. praktyczne podejscie do sprawy ;)

    Yrm... ;>
    Był też post gościa który wyrzekał na komornika - no bo
    on (ów gość) "bedzie musiał zamknąć dobrze prosperującą
    firmę". Bezczelni wierzyciele postanowili pieniądze
    odzyskać zamiast czekać aż "dobrze prosperująca firma"
    zechce uznać że "im się już należy zapłata" :]
    Rzeczywiście, coś nam się pojęcia w języku zmieniają ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)