    From: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re[3]: Umowa o dzielo - odprowadzenie zaliczk.
    Date: 27 Jul 2003 23:59:49 +0200

    Witam.

    GSn> Ja się obawiam że zarzut może być taki: ukradł podatek i podarował
    GSn> go wykonawcy :[ Jak ci się podoba ? ;)

    No, to zalezy od tego jak sie bedzie tlumaczyl podczas kontroli. Jak
    powie, ze blednie naliczyl (np. brutto pomylil z netto) to pewnie mu
    uwierza. Jak zacznie tlumaczyc, ze chcial przerzucic obowiazek
    ustawowy wplaty zaliczki na druga strone, to moze dostac po nosie...
    dla zasady - coby wybil sobie z glowy takie pomysly.

    Przychodzi mi tez do glowy mysl, ze kwota wyplacona (brutto pierwotnej
    umowy) moze byc potraktowana jako kwota netto, przez co zaliczka
    bedzie odpowiednio wyzsza. Wtedy tlumaczenie sie platnika moze byc
    uznane za wybieg majacy na celu ukrycie wartosci transakcji... Jak Ci
    sie podoba :)

    Reasumujac - chyba najkorzystniej bedzie tlumaczyc sie zwykla pomylka,
    a nie swiadomym dzialaniem.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl