    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re[3]: Zwolnienie z kasy fiskalnej
    Date: Mon, 19 May 2008 09:04:13 +0200

    On Sat, 17 May 2008, Drewno wrote:

> [...]
    > warunki umożliwiające mi odliczenie 50% ceny zakupu kasy moje
    > wyliczenie wygląda tak :
    > Cena kasy 1220 zł brutto (1000 netto i 220 vat)
    > W koszty wpisuję sobie 1000 zl (kolumna 13), w ewidencje zakupu Vat 220 zł -
    > tak jak bym normalnie kupował coś na firmę. Sprawia to że kasę
    > mam już taniej o 22% Vatu i 19% dochodowego.
    > 1000 zł dzielę na pół -> 500 zł i w rozliczeniu za maj, czyli już
    > w czerwcu odliczam od Vatu należnego który muszę oddać skarbówce.
    > Ponieważ mam nadwyżkę należnego mogę spokojnie odliczyć.
    >
    > Ostatecznie kasa wychodzi mnie 1220 - 220 - 190 - 500 = 310 zł

    Hm...
    A tego potrącenia z VAT rzeczonych 500 zł to się nigdzie nie ujmuje?

    Bo mi się taki przepis nasuwa:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    Art. 14
    2. Przychodem z działalnoœci gospodarczej sš również:
    2) dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne œwiadczenia otrzymane
    na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków, z wyjštkiem gdy przychody
    te sš zwišzane z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym
    zakresie œrodków trwałych lub wartoœci niematerialnych i prawnych,
    od których, zgodnie z art. 22a-22o, dokonuje się odpisów amortyzacyjnych,
    ---

    Zresztą dla ST jest rownoważny przepis dotyczący amortyzacji, ale tym
    razem korygowany poprzez "wyrzucenie z kosztów" w art. 23.

    O właśnie.
    Ustawy też przeczytaj, a w zasadzie powinieneś zacząc od Konstytucji :)

    pzdr, Gotfryd