  • 1. Data: 2008-05-15 11:05:41
    Temat: Zwolnienie z kasy fiskalnej
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

    Witam
    Trochę zaczynam się niepokoić, gdyż czytałem ostatnio parę artykułów o
    kasach fiskalnych i jakoś nie mogę znaleźć tego co wyczytałem na
    początku jak otwierałem działalność - mianowicie, że zwolnienie z kasy
    przysługuję dla osób prowadzących działalność które w całości uzyskują
    przychód (wszystkie wpłaty) za pośrednictwem banku albo poczty.

    Czy tak jest nadal? Jak nie to będę w niezłych tarapatach...:(:(:(

  • 2. Data: 2008-05-15 12:49:57
    Temat: Re: Zwolnienie z kasy fiskalnej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 May 2008, Arsen99 wrote:

> [...]
    > przysługuję dla osób prowadzących działalność które w całości uzyskują
    > przychód (wszystkie wpłaty) za pośrednictwem banku albo poczty.

    AFAIR nigdy tak dobrze nie było, to nie wystarcza :)
    Musi być *na rachunek bankowy podatnika* - jak podatnik sobie zechce
    zaaplikować wpłatę inną metodą (np. przekazem albo pobraniem), to
    zwolnienia nie ma.

    A przepis np. tu:
    http://podatki.pl/akty/201207.htm
    (rejestracja obowiązkowa ale bezpłatna), tabelka II pozycja 37:
    +++
    Dostawa towarów w systemie wysyłkowym (pocztš lub przesyłkami
    kurierskimi), z wyjštkiem dostawy paliw płynnych, gazowych oraz dostaw
    towarów wymienionych w § 4 rozporzšdzenia, za które zapłata w całoœci
    następuje za poœrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika,
    pod warunkiem że z ewidencji i dowodów dokumentujšcych transakcję
    jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie dostawy zapłata dotyczyła
    ---

    > Czy tak jest nadal?

    No, zakładając że np. o przekazie pocztowym albo pobraniu przez
    kuriera nie myślałeś, to mniej więcej (z wyłączeniem zapłaty za wyłączone
    towary o których mowa, czyli paliw, nośników typu CD/DVD/taśma/...,
    sprzętu foto itp)

    BTW: Przeczytaj CAŁE ROZPORZĄDZENIE.
    Najpierw to o kasach.
    A potem to o fakturach.
    A potem to o KPiR.
    A potem... ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-05-15 13:07:01
    Temat: Re[2]: Zwolnienie z kasy fiskalnej
    Od: a...@g...pl (Drewno)

> [...]
    GSn> kuriera nie myślałeś, to mniej więcej (z wyłączeniem zapłaty za wyłączone
    GSn> towary o których mowa, czyli paliw, nośników typu CD/DVD/taśma/...,

    Uffff
    Uspokoiłeś mnie, akurat mam taki rodzaj działalności (doładowania
    online, towar nie istnieje tak na prawdę można powiedzieć że jest
    to usługa) I jak do tej pory miałem około 1000 wpłat i każda odbyła
    się wpłatą bezpośrednio na rachunek, bądź to z banku bądź z
    poczty...no ale o kasie czas będzie pomyśleć tak czy siak uprości
    życie...

    --
    Best regards,
    Drewno mailto:a...@g...pl

  • 4. Data: 2008-05-17 07:04:36
    Temat: Re[3]: Zwolnienie z kasy fiskalnej
    Od: a...@g...pl (Drewno)

> [...]
    D> się wpłatą bezpośrednio na rachunek, bądź to z banku bądź z
    D> poczty...no ale o kasie czas będzie pomyśleć tak czy siak uprości

    Nie czekałem długo, kasę już nabyłem, zgłosiłem, a w poniedziałek
    fiskalizacja. Pomyślałem jednak, że nie ma co kusić, bo licho
    (US) nie śpi :)
    Proszę o potwierdzenie, że dobrze myślę. Zakładając że spełniam
    warunki umożliwiające mi odliczenie 50% ceny zakupu kasy moje
    wyliczenie wygląda tak :
    Cena kasy 1220 zł brutto (1000 netto i 220 vat)
    W koszty wpisuję sobie 1000 zl (kolumna 13), w ewidencje zakupu Vat 220 zł -
    tak jak bym normalnie kupował coś na firmę. Sprawia to że kasę
    mam już taniej o 22% Vatu i 19% dochodowego.
    1000 zł dzielę na pół -> 500 zł i w rozliczeniu za maj, czyli już
    w czerwcu odliczam od Vatu należnego który muszę oddać skarbówce.
    Ponieważ mam nadwyżkę należnego mogę spokojnie odliczyć.

    Ostatecznie kasa wychodzi mnie 1220 - 220 - 190 - 500 = 310 zł

    Dzięki pozdrawiam

  • 5. Data: 2008-05-19 07:04:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 May 2008, Drewno wrote:

> [...]
    > Ponieważ mam nadwyżkę należnego mogę spokojnie odliczyć.
    >
    > Ostatecznie kasa wychodzi mnie 1220 - 220 - 190 - 500 = 310 zł

    Hm...
    A tego potrącenia z VAT rzeczonych 500 zł to się nigdzie nie ujmuje?

    Bo mi się taki przepis nasuwa:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    Art. 14
    2. Przychodem z działalnoœci gospodarczej sš również:
    2) dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne œwiadczenia otrzymane
    na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków, z wyjštkiem gdy przychody
    te sš zwišzane z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym
    zakresie œrodków trwałych lub wartoœci niematerialnych i prawnych,
    od których, zgodnie z art. 22a-22o, dokonuje się odpisów amortyzacyjnych,
    ---

    Zresztą dla ST jest rownoważny przepis dotyczący amortyzacji, ale tym
    razem korygowany poprzez "wyrzucenie z kosztów" w art. 23.

    O właśnie.
    Ustawy też przeczytaj, a w zasadzie powinieneś zacząc od Konstytucji :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-05-19 11:20:44
    Temat: Re[4]: Zwolnienie z kasy fiskalnej
    Od: a...@g...pl (Drewno)

> [...]

    GSn> Zresztą dla ST jest rownoważny przepis dotyczący amortyzacji, ale tym
    GSn> razem korygowany poprzez "wyrzucenie z kosztów" w art. 23.

    No wychodzi że nie ujmuje się nigdzie :

    "(...) odliczenie części kwot wydatkowanych na zakup kas rejestrujących należy
    traktować jako ulgę w podatku od
    towarów i usług. Ulga ta nie stanowi przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych
    i nie ma wpływu na wartość
    początkową zakupionej kasy rejestrującej, od której dokonuje się dla celów podatku
    dochodowego od osób prawnych
    odpisów amortyzacyjnych.

    Odpisy amortyzacyjne obliczone zgodnie z przepisami art. 16a-16m ustawy o podatku
    dochodowym od osób prawnych (...)
    będą stanowiły koszty uzyskania przychodów."

    Podobnie jest dla osób fizycznych

    jak również :

    "Kwestii ulgi z tytułu zakupu kasy rejestrującej nie uregulowano w sposób szczególny
    w ustawie o
    pdof, jednak z analizy przepisów tej ustawy i wyjaśnień organów podatkowych wynika,
    że ulga ta nie
    wywołuje skutków w podatku dochodowym od osób fizycznych. Ulga ta nie stanowi
    przychodu podatkowego i
    nie ma wpływu na wartość początkową zakupionej kasy rejestrującej. Zatem kwoty ulgi z
    tytułu zakupu kasy fiskalnej
    nie ujmuje się w księdze podatkowej. "
    Gazeta podatkowa

  • 7. Data: 2008-05-22 22:19:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 May 2008, Drewno wrote:

    > No wychodzi że nie ujmuje się nigdzie :

    Thx. Dość ciekawa konstrukcja, a jakoś nie miałem w cache :)

    pzdr, Gotfryd