  • 1. Data: 2014-03-03 18:37:02
    Temat: 30 zl brutto na umowe zlecenia - ile to wyjdzie netto ?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Potrzebuję kogoś zatrudnić, u pracodawcy budżet "domyka się" przy 30 zł /
    godz. brutto (czyli 30 zł po stronie kosztów), z jakimi dodatkowymi kosztami
    po stronie pracodawcy należy się liczyć (podatkowe i quasi-podatkowe czyli
    składkologia stosowana) i ile realnie otrzyma na rękę zleceniobiorca?
    No i do tego jakieś wskazanie wariantów zleceniobiorcy, jak przykładowo:
    student, student zaoczny, pracujący już na inną umowę zlecenia,
    zleceniobiorca prowadzący już własną działalność?
    Lub zamiast elaboratu jakiś dobry link?

  • 2. Data: 2014-03-04 10:32:40
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    google -> brutto netto

  • 3. Data: 2014-03-04 11:37:24
    Od: SDD <s...@t...pl>

    t-1 pisze:
    > google -> brutto netto

    Tutaj może czasem nie zadziałać dobrze, gdyż będzie najprawdopodobniej
    ryczałt (bardzo niekorzystny, choć dla mających komornika na karku
    zbawienny).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2014-03-05 02:43:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Mar 2014, SDD wrote:

    > Tutaj może czasem nie zadziałać dobrze, gdyż będzie najprawdopodobniej
    > ryczałt (bardzo niekorzystny, choć dla mających komornika na karku
    > zbawienny).

    Z tym prawdopodobieństwem bym nie przesadzał, skoro idzie o 30zł
    ale na godzinę :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2014-03-05 10:36:29
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Ryczałtu nie będzie (wymiar miesięczny w granicach 25-100 godzin), ale ważne
    jak zoptymalizować wysokość wypłaty netto.
    Zbyt często spotykam się z reakcją "Panie, ja za 15 złociszy za godzinę
    robić nie będę" (przy pełnym oskładkowaniu i opodatkowaniu 30 zł /godz.
    brutto to mniej więcej 15 zł/godz. netto wychodzi).
    Warszawa to specyficzne miejsce, na każde stanowisko elektryka mam 10
    kandydujących politologów i 15 paniętek po europeistyce ;-)
    Więc reakcje elektryków są częściowo uzasadnione :-)

    -----