    From: "ksdrs" <k...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 50% KU a praca na etacie
    Date: Tue, 11 Apr 2006 12:04:18 +0200

    Użytkownik "irweasel" <i...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:e1fua7$3jj$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Przepraszam, jezeli ten temat juz byl dyskutowany, ale nie znalazlem go w
    > archiwach. Wiem, ze przy niektorych rodzajach dzialalnosci tworczej
    > (wyklady, tlumaczenia, pisanie ksiazek, artykulow) przysluguje prawo na
    > odliczenie kosztow uzyskannia w wys. 50%. W znakomitej wiekszosci takie
    > prace wykonywane sa na umowe o dzielo. Ale czy takie prawo przysluguje
    > rowniez osobie (np. tlumaczowi) zatrudnionej jest na pelny etat?
    > Niektorzy mowia, ze nie bo to etat a niektorzy, ze tak bo ustawa nie
    > precyzuje stosunku pracy (chyba tak to sie nazywa) przy osiaganiu takiego
> [...]

    Jestem programista zatrudnionym na pelen etat. 2 lata temu postanowilem
    powalczyc z US i odzyskac z tego tytulu troche kasy za 3 poprzednie lata
    (wraz z 2 znajomymi). Moja firma wystawila nam papiery z informacja ze XX%
    czasu poswiecamy naprace tworcza. Teraz rozliczani jestesmy juz na "nowych"
    warunkach (50% KUP).
    Walka z US zakonczyla sie wynikiem 2:1 dla nas. Jednemu z nas US odmowil
    zwrotu reszta "wygrala".

    ksdrs