  • 1. Data: 2006-04-11 09:51:19
    Temat: 50% KU a praca na etacie
    Od: "irweasel" <i...@p...pl>

    Witam,

    Przepraszam, jezeli ten temat juz byl dyskutowany, ale nie znalazlem go w
    archiwach. Wiem, ze przy niektorych rodzajach dzialalnosci tworczej
    (wyklady, tlumaczenia, pisanie ksiazek, artykulow) przysluguje prawo na
    odliczenie kosztow uzyskannia w wys. 50%. W znakomitej wiekszosci takie
    prace wykonywane sa na umowe o dzielo. Ale czy takie prawo przysluguje
    rowniez osobie (np. tlumaczowi) zatrudnionej jest na pelny etat? Niektorzy
    mowia, ze nie bo to etat a niektorzy, ze tak bo ustawa nie precyzuje
    stosunku pracy (chyba tak to sie nazywa) przy osiaganiu takiego dochodu.
    Kto ma racje? Z gory dziekuje za pomoc.

    Pozdrawiam,
    lasic

  • 2. Data: 2006-04-11 10:04:18
    Temat: Re: 50% KU a praca na etacie
    Od: "ksdrs" <k...@t...pl>

    Użytkownik "irweasel" <i...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > precyzuje stosunku pracy (chyba tak to sie nazywa) przy osiaganiu takiego
    > dochodu. Kto ma racje? Z gory dziekuje za pomoc.

    Jestem programista zatrudnionym na pelen etat. 2 lata temu postanowilem
    powalczyc z US i odzyskac z tego tytulu troche kasy za 3 poprzednie lata
    (wraz z 2 znajomymi). Moja firma wystawila nam papiery z informacja ze XX%
    czasu poswiecamy naprace tworcza. Teraz rozliczani jestesmy juz na "nowych"
    warunkach (50% KUP).
    Walka z US zakonczyla sie wynikiem 2:1 dla nas. Jednemu z nas US odmowil
    zwrotu reszta "wygrala".

    ksdrs

  • 3. Data: 2006-04-11 14:56:34
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    irweasel wrote:
> [...]
    > mowia, ze nie bo to etat a niektorzy, ze tak bo ustawa nie precyzuje
    > stosunku pracy (chyba tak to sie nazywa) przy osiaganiu takiego dochodu.

    Będąc na umowie o pracę możesz mieć 50% KUP, z tym, że zwykle zakład
    pracy określa jaki procent twoich obowiązków to praca autorska i od
    tekiej czesci wynagordzenia bedzien naliczany 50% KUP

  • 4. Data: 2006-04-13 09:20:33
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "irweasel" <i...@p...pl> napisał w wiadomości news:e1fua7

    > odliczenie kosztow uzyskannia w wys. 50%. W znakomitej wiekszosci takie
    > prace wykonywane sa na umowe o dzielo.

    Jesli wykonuje prace w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i pokrewnym to
    jak najbardziej.

    Ale pamietaj, ze w przypadku etatu liczy sie rzeczywisty czas poswiecony na
    wykonywana prace ktora ma zwiazek z prawem autorskim.

    Podatnikowi uzyskującemu przychody ze stosunku pracy i korzystającemu w
    stosunku do tych przychodów z praw autorskich lub z praw pokrewnych w
    rozumieniu odrębnych przepisów, przysługują koszty uzyskania przychodów w
    wysokości 50%. Koszty te oblicza się od przychodu pomniejszonego o potrącone
    w danym miesiącu przez płatnika - ze środków podatnika - składki na
    ubezpieczenia społeczne wymienione w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit.b ustawy,
    których podstawę wymiaru stanowi ten przychód. Jednocześnie należy pamiętać,
    iż koszty uzyskania przychodów w wyżej określonej wysokości mogą być
    zastosowane jedynie do tej części uzyskanego przychodu, który korzysta z

    Ustawy to jasno reguluja.

    Jacek