    From: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 80% błędnych deklaracji PIT36 i PIT36L !
    Date: 5 Aug 2008 09:15:29 GMT

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Ponieważ podatnicy zapominają jakie zaliczki płacili w ciągu roku:
    > "Już dziś część podatników i niektórzy urzędnicy opowiadają się za
    > przywróceniem deklaracji miesięcznych."
    > Nie bardzo rozumiem. Przecież każdy może sobie taką deklarację co
    > miesiąc robić, jeśli ma sklerozę,

    Ja tam nawet bez sklerozy sobie robiłem. Co mnie to kosztowało? Kawałek
    miejsca na dysku na PDF i ew. wydruk kartki papieru. A programowi
    wszystko jedno, czy drukuje PIT5, czy nie. Na koniec roku jak znalazł.
    Mi tam się brak obowiązku wysyłania deklaracji miesięcznych bardzo
    podobał. Może powinien być obowiązek sporządzania deklaracji bez obowiązku
    wysyłania? :)

    > albo na koniec roku nie umie zajrzeć
    > na konto bankowe i sprawdzić jakie zaliczki płacił w roku.

    ,,Niestety, w dużej liczbie zeznań pojawiają się błędy. Podatnicy albo
    w ogóle nie wypełniają rubryk dotyczących zaliczek, uznając zapewne, że
    wystarczyło wykazanie łącznej (za cały rok) kwoty w rubrykach 53 (PIT-36)
    bądź 27 (PIT-36L), albo wykazują w nich zaliczkę wpłaconą zamiast należnej"

    Konto bankowe może nie być dobrym wskaźnikiem, zwłaszcza jak były jakieś
    korekty.

    > Ale nie, ludzi traktuje się jak debili...

    Heh.

    p.