  • 1. Data: 2008-08-05 08:36:15
    Temat: 80% błędnych deklaracji PIT36 i PIT36L !
    Od: "Mart" <b...@g...pl>

    http://biznes.onet.pl/5,1500897,prasa.html

    Ja sprawdzilem na kopii i w sekcji M zeznania PIT36L u mnie pusto :)
    Korygowalibyscie to? Kwota laczna i tek sie zgadza, wiec na zmiane wysokosci
    podatku to nie ma wplywu...
    Jak u Was sprawa wyglada?

    Pozdr.

  • 2. Data: 2008-08-05 08:42:48
    Temat: Re: 80% błędnych deklaracji PIT36 i PIT36L !
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mart pisze:
> [...]
    >
    > Ja sprawdzilem na kopii i w sekcji M zeznania PIT36L u mnie pusto :)
    > Korygowalibyscie to? Kwota laczna i tek sie zgadza, wiec na zmiane wysokosci

    Ponieważ podatnicy zapominają jakie zaliczki płacili w ciągu roku:
    "Już dziś część podatników i niektórzy urzędnicy opowiadają się za
    przywróceniem deklaracji miesięcznych."

    Nie bardzo rozumiem. Przecież każdy może sobie taką deklarację co
    miesiąc robić, jeśli ma sklerozę, albo na koniec roku nie umie zajrzeć
    na konto bankowe i sprawdzić jakie zaliczki płacił w roku.

    Ale nie, ludzi traktuje się jak debili...

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-08-05 08:46:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-08-05, Mart <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Ja sprawdzilem na kopii i w sekcji M zeznania PIT36L u mnie pusto :)
    > Korygowalibyscie to? Kwota laczna i tek sie zgadza, wiec na zmiane wysokosci

    To była moja pierwsza deklaracja, więc starałem się mieć wszystko
    dobrze. :)

    btw. W treści artykułu:

    ---
    Błędy te stanowią około 80 proc. popełnianych pomyłek - dodaje Maria Bojczuk.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ---

    To jednak na szczęście nie 80% przedsiębiorców się rypło. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2008-08-05 09:15:29
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > przywróceniem deklaracji miesięcznych."
    > Nie bardzo rozumiem. Przecież każdy może sobie taką deklarację co

    Ja tam nawet bez sklerozy sobie robiłem. Co mnie to kosztowało? Kawałek
    miejsca na dysku na PDF i ew. wydruk kartki papieru. A programowi
    wszystko jedno, czy drukuje PIT5, czy nie. Na koniec roku jak znalazł.
    Mi tam się brak obowiązku wysyłania deklaracji miesięcznych bardzo
    podobał. Może powinien być obowiązek sporządzania deklaracji bez obowiązku
    wysyłania? :)

    > albo na koniec roku nie umie zajrzeć
    > na konto bankowe i sprawdzić jakie zaliczki płacił w roku.

    ,,Niestety, w dużej liczbie zeznań pojawiają się błędy. Podatnicy albo
    w ogóle nie wypełniają rubryk dotyczących zaliczek, uznając zapewne, że
    wystarczyło wykazanie łącznej (za cały rok) kwoty w rubrykach 53 (PIT-36)
    bądź 27 (PIT-36L), albo wykazują w nich zaliczkę wpłaconą zamiast należnej"

    Konto bankowe może nie być dobrym wskaźnikiem, zwłaszcza jak były jakieś
    korekty.

    > Ale nie, ludzi traktuje się jak debili...

    Heh.

    p.

  • 5. Data: 2008-08-05 09:21:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr KUCHARSKI pisze:

    > Konto bankowe może nie być dobrym wskaźnikiem, zwłaszcza jak były jakieś
    > korekty.

    Zazwyczaj się korekt nie robi. A poza tym, nawet jeśli byłyby
    miesięczne deklaracje, to i tak trzeba potem uwzględniać ewentualne
    korekty, więc tutaj między miesięczną deklaracją a wyciągiem z banku nie
    ma różnicy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-08-05 09:52:09
    Od: "glizda" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer"

    > btw. W treści artykułu:
    >
    > ---
    > Błędy te stanowią około 80 proc. popełnianych pomyłek - dodaje Maria
> [...]

    Typowe dla onetu - manipulacja w tytułach newsów.

  • 7. Data: 2008-08-05 10:21:25
    Temat: Dla rzetelności
    Od: "Qulki" <n...@g...com>

    Użytkownik "glizda" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Wojciech Bancer"

    > Typowe dla onetu - manipulacja w tytułach newsów.

    To nie tytuł Onetu, lecz gazety prawnej, która jest autorem tego newsu

    Typowe - nie spojrzeć co się komentuje

  • 8. Data: 2008-08-06 23:57:09
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "Piotr KUCHARSKI" <c...@s...waw.pl> napisał w wiadomości
    > Mi tam się brak obowiązku wysyłania deklaracji miesięcznych bardzo
    > podobał. Może powinien być obowiązek sporządzania deklaracji bez
    > obowiązku
    > wysyłania? :)

    A może by tak uprościć zeznanie roczne?

    --