    From: "Slawka" <b...@2...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: AKTYWA Z TYT. ODROCZONEGO POD. DOCH.
    Date: Mon, 21 Jan 2002 21:49:22 +0100

    Użytkownik "ktp" <k...@a...net> napisał w wiadomości
    news:a1ut17$24ne$1@pingwin.acn.pl...

    > Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    PRZYKŁAD;
    > CZYM
    TYM

    > po 1sze - NIE KRZYCZ ;)
    > pozdr
    > KTP
    > Moim zdaniem problem jest niezwykle trudny i jest chyba do zrozumienia na
    konkretnym przykładzie w jednostce.Wynikał do 31.12. i wynika od 1.01.2002r
    z art.37 ustawy o rachunkowości, choć nieco zmienionego.Odróznia się
    dodatnie róznice przejściowe powodujące wzrost podstawy opodatkowania w
    przyszłości, a więc obowiązek tworzenia rezerwy na odroczony podatek Wn 87
    "Podatek dochod."
    Ma 83 "Rezerwy' oraz ujemne różnice powodujące obniżenie podstawy
    opodatkowania w przyszłości, a więc skutkujące tworzeniem aktywu, który
    księguje się: Wn 65 "Pozostałe rozliczenia międzyokresowe"
    Ma 87 "Podatek dochodowy". Przykłady:
    1. zastosowanie innych stawek amort. dla celów bilansowych i dla celów
    podatkowych,2.zarachowanie różnic kursowych na koniec roku oczywiście tylko
    dla celów bilansowych,3.utworzenie róznego rodzaju rezerw nieuznawanych za
    koszty dla celów podatkowych. itd. Czy coś zrozumiałaś?. Jeśli nie, poproś
    najlepiej koleżankę, która jest biegłym ksiegowym, to wytłumaczy, a może Ty
    sie pokusisz i spróbujesz zdać egzamin. Pozdrawiam i życzę sukcesów .