  • 1. Data: 2002-01-14 14:05:06
    Temat: AKTYWA Z TYT. ODROCZONEGO POD. DOCH.
    Od: <s...@p...onet.pl>

    BARDZO PROSZĘ O WYJAŚNIENIE TEJ POZYCJI W BILANSIE; WIEM, ŻE WYNIKA ONA Z
    RÓŻNIC PRZEJŚCIOWYCH ( RACHUNKOWOŚĆ A PODATKI ), PROSZĘ O PROSTY PRZYKŁAD; CZYM
    TO SIĘ RÓŻNI OD RMC ???
    A MOŻE TAK JESZCZE REZERWA NA POD. DOCHODOWY? CZY TO SIĘ KOMPENSUJE Z TYM
    POWYŻSZYM?

  • 2. Data: 2002-01-14 15:21:17
    Temat: Re: AKTYWA Z TYT. ODROCZONEGO POD. DOCH.
    Od: "ktp" <k...@a...net>

> [...]
    > TO SIĘ RÓŻNI OD RMC ???
    > A MOŻE TAK JESZCZE REZERWA NA POD. DOCHODOWY? CZY TO SIĘ KOMPENSUJE Z TYM

    po 1sze - NIE KRZYCZ ;)
    pozdr
    KTP

  • 3. Data: 2002-01-18 13:51:47
    Od: <s...@p...onet.pl>

    > Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > CZYM
    >
    > po 1sze - NIE KRZYCZ ;)
    > pozdr
    > KTP

    Nie bardzo rozumiem, o co chodzi z tym krzykiem; możesz mi chociaż to wyjaśnić?
    s...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2002-01-18 15:33:24
    Od: "Azbigniew" <a...@w...pl>

    ONA Z
    PRZYKŁAD;
    TYM

    > Nie bardzo rozumiem, o co chodzi z tym krzykiem; możesz mi chociaż to
    wyjaśnić?

    przyjelo sie w necie ze jezeli ktos pisze duzymi literami, to ma cos bardzo
    waznego do przekazania, czyli krzyczy zeby go wszyscy uslyszeli
    az

  • 5. Data: 2002-01-20 20:52:49
    Od: <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > przyjelo sie w necie ze jezeli ktos pisze duzymi literami, to ma cos bardzo
    > waznego do przekazania, czyli krzyczy zeby go wszyscy uslyszeli

    dziękuję bardzo za wyjaśnienie:)
    stonsik

  • 6. Data: 2002-01-20 22:34:59
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Np. Masz strate z lat ubiegłych do odliczenia. To jest twój składnik aktywów bo
    w przyszłości przyniesie ci korzysci tzn zapłacisz mniejszy podatek

    Marcin

  • 7. Data: 2002-01-21 10:02:16
    Od: <s...@p...onet.pl>

> [...]
    bo
    > w przyszłości przyniesie ci korzysci tzn zapłacisz mniejszy podatek

    Bardzo Ci dziękuję za podpowiedź:))
    Kamila

  • 8. Data: 2002-01-21 20:49:22
    Od: "Slawka" <b...@2...pl>

    Użytkownik "ktp" <k...@a...net> napisał w wiadomości

    > Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    PRZYKŁAD;
    > CZYM
    TYM

    > po 1sze - NIE KRZYCZ ;)
    > pozdr
    > KTP
    > Moim zdaniem problem jest niezwykle trudny i jest chyba do zrozumienia na
    konkretnym przykładzie w jednostce.Wynikał do 31.12. i wynika od 1.01.2002r
    z art.37 ustawy o rachunkowości, choć nieco zmienionego.Odróznia się
    dodatnie róznice przejściowe powodujące wzrost podstawy opodatkowania w
    przyszłości, a więc obowiązek tworzenia rezerwy na odroczony podatek Wn 87
    "Podatek dochod."
    Ma 83 "Rezerwy' oraz ujemne różnice powodujące obniżenie podstawy
    opodatkowania w przyszłości, a więc skutkujące tworzeniem aktywu, który
    księguje się: Wn 65 "Pozostałe rozliczenia międzyokresowe"
    Ma 87 "Podatek dochodowy". Przykłady:
    1. zastosowanie innych stawek amort. dla celów bilansowych i dla celów
    podatkowych,2.zarachowanie różnic kursowych na koniec roku oczywiście tylko
    dla celów bilansowych,3.utworzenie róznego rodzaju rezerw nieuznawanych za
    koszty dla celów podatkowych. itd. Czy coś zrozumiałaś?. Jeśli nie, poproś
    najlepiej koleżankę, która jest biegłym ksiegowym, to wytłumaczy, a może Ty
    sie pokusisz i spróbujesz zdać egzamin. Pozdrawiam i życzę sukcesów .

  • 9. Data: 2002-01-22 09:48:04
    Temat: Re: Re: AKTYWA Z TYT. ODROCZONEGO POD. DOCH.
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On 20 Jan 2002 23:34:59 +0100, <m...@p...onet.pl> wrote:

    >Np. Masz strate z lat ubiegłych do odliczenia. To jest twój składnik aktywów bo
    >w przyszłości przyniesie ci korzysci tzn zapłacisz mniejszy podatek

    Pod warunkiem, że będziesz mieć z czego odliczać. Jeżeli jednostka
    przewiduje stratę w następnym roku/latach to nie wolno jej tworzyć
    aktywu.

    Sławomir Dąbrowski

  • 10. Data: 2002-01-22 23:45:16
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > Pod warunkiem, że będziesz mieć z czego odliczać. Jeżeli jednostka
    > przewiduje stratę w następnym roku/latach to nie wolno jej tworzyć
    > aktywu.

    Wolno, a nawet trzeba (zgodnie z nowelizacją UoR) tylko obejmujemy taki aktyw
    odpisem aktualizującym co oznacza, że do bilansu wchodzi z wartościa 0.

    Marcin