    From: "MDK" <a...@m...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Absurd czy ja czegoś nie rozumiem
    Date: Sat, 10 Jan 2004 16:17:23 +0100

    > On Fri, 9 Jan 2004, MDK wrote:
    > [...]
    >
    > Zeznaj jeszcze czy przypadkiem prowadzisz DG.
    > Jeśli nie wiesz do czego zmierzam - to objaśniam że KARNIE
    > odpowiada prowadzący DG. Wyłącznie. Polskie prawo nie przewiduje
    > możliwości "ubezpieczenia się" od ani "przekazania komuś"
    > odpowiedzialności karnej.
    > I podważam twoją "prawie pewność" - albo ty się mylisz, albo
    > ja sam mogę mieć na głowie "wnioski z kontroli".
    Tak prowadzę działalność i wiem że księgowy może ponieść
    tylko odpowiedzialność finansową za swój błąd.
    Z kolei ja jako nieksięgowy czytając przepisy które wydaje
    mi się że rozumiem a jednocześnie są głupie, mogę tylko
    powiedzieć że ma "prawie pewność" bo nie mogę uwierzyć że to prawda.

    > [...]
    >
    > CO ZA DANE ŻEŚCIE WPROWADZILI ?
    > Zakup 100 ton towotu do konserwacji maszyn, żeby do końca
    > tysiąclecia starczyło ? ;)
    W ogóle, na całe szczęście ten przypadek jest tylko szkolny ,
    pochodzi z rozważań "co by było gdyby".
    Ponieważ problem wychodzi w dość specyficznych okolicznościach,
    założę się że ludzie tracą pieniądze w skutek niewiedzy swojej, księgowych,
    nieuwagi.
    Oczywiście praprzyczyną jest idiotyczny przepis.

    > Owszem. Ale to powyżej nie dotyczy tylko VATu.

    ===
    Po to poruszyłem ten wątek żeby ludzie sprzedający cokolwiek
    wg stawki zwolnionej dokładnie przemyśleli co robią, bo tu
    łatwo można stracić pieniądze.

    Pozdrawiam
    Karol