eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiAdsense, podatki, VAT, przelew Irlandia - Prosba o pomoc! › Re: Adsense, podatki, VAT, przelew Irlandia - Prosba o pomoc!
    From: r...@p...onet.eu
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Adsense, podatki, VAT, przelew Irlandia - Prosba o pomoc!
    Date: 8 Sep 2006 10:14:37 +0200

    > Podsumujmy nasze rozwazania.
    >
    > - Wystawiam Fakture firmie u ktorej jestem rzeczywistem uzytkownikiem
    > czyli Google inc. (ich posrednik finansowy mnie nie obchodzi czyli BFS
    > Finance)
    > dane firmy (dla formalnosci):
    > Google Inc.
    > 1600 Amphitheatre Pkwy
    > Mountain View, CA 94043
    > USA
    > - Faktura ma miec stawke VAT NP
    > - Nie musze wypisywac NIPU Google bo nie ma takiego obowiazku (?)
    > - Oryginal wysylam (teoretycznie bo dojsc nie musi - moge go podrzec?:)
> [...]
    Dobrze jest dopisac podstawe prawna; "Nie podlega VAT - ustawa z
    dn.........art.27 ust.4" (tam jest mowa o uslugach, ktore sa opodatkowane w
    kraju nabywcy, w tym przypadku w USA).
    NIP jest potrzebny jesli nabywca jest firma z innego kraju UE, np. jakbys FV
    wystawial na tego irlandzkiego posrednika. W przypadku firmy spoza Unii,
    wystarczy nazwa i adres nabywcy.