  • 1. Data: 2006-09-06 07:41:09
    Temat: Adsense, podatki, VAT, przelew Irlandia - Prosba o pomoc!
    Od: e...@w...pl

    Witam

    Przewertowalem forum w poszukiwaniu odpowiedzi niestety nikt nie
    poruszul tematu jaki ja chce zadac byc moze dlatego ze watki sa stare a
    przelewu z google adsense sa od neidawna.

    Mam firme, jestem VATowcem, mam strony internetowe na ktorych mam
    reklamy google.

    Dostaje przelew z google ale od firmy z Irlandi (tam maja centrum
    rozliczen finansowych chyba na kraje EU)

    To ze odprowadzam 19% to wiem.
    To ze wypisuje fakture to tez wiem.
    To ze ma byc stawka Vat NP - to tez wiem.

    Pytanie jest jedno i proste: na jakie dane mam wypisac ta fakture na
    dane PLATNIKA (czyli irlandzkiej firmy) czy na dane wlasciciela u
    ktorego sie rejestrowalem czyli Google Adsense.

    Prosze o odpowiedz i dane jakie wypisujecie.

    Z gory dziekuje za pomoc.
    Marek

  • 2. Data: 2006-09-06 08:38:02
    Od: Kesak <K...@k...pl.inv>

    e...@w...pl wrote:

    > To ze odprowadzam 19% to wiem.
    > To ze wypisuje fakture to tez wiem.
    > To ze ma byc stawka Vat NP - to tez wiem.

    To jeszcze powiedz czy wiesz czy
    - wpisuje sie to do VAT-7
    - liczy sie to do proporcji sprzedazy (od ktorej zalezy odliczanie VAT od
    zakupow)

  • 3. Data: 2006-09-06 11:45:48
    Od: r...@p...onet.eu

    > To jeszcze powiedz czy wiesz czy
    > - wpisuje sie to do VAT-7
    > - liczy sie to do proporcji sprzedazy (od ktorej zalezy odliczanie VAT od
    > zakupow)

    Nie wiem dlaczego uwazasz ze trzeba liczyc proporcje ? (zobacz art.86 ust.8)/

    Co do pytania; to wedlug mnie nabywca bedzie Google Inc, a nie posrednik
    przekazujacy pieniadze.

  • 4. Data: 2006-09-06 15:27:24
    Od: mirek <m...@n...w.pl>

    e...@w...pl wrote in
    ps.com:

    > Przewertowalem forum w poszukiwaniu odpowiedzi niestety nikt nie
    > poruszul tematu jaki ja chce zadac byc moze dlatego ze watki sa stare a
    > przelewu z google adsense sa od neidawna.

    jestes upartym kretynem. po pierwsze odpowiedz masz na forum pio
    po drugie dostales tam linka z odpowiedzia na to pytanie
    a po trzecie ten temat takze juz byl poruszany na tej grupie podatkowej.

    moze lepiej zajmij sie nauka obslugi googla bo widac ze masz z tym ogromne
    problemy.

  • 5. Data: 2006-09-06 15:41:06
    Od: "djmaro" <e...@w...pl>

> [...]
    >
    > moze lepiej zajmij sie nauka obslugi googla bo widac ze masz z tym ogromne

    O jakim ty linku mowisz? i kto tu jest kretynem?

    Nie rowumiesz istoty problemu wiec sie nie odzywaj.

    nie mowimy o PODATKU, czekach i sposobach ICH rozliczania. Ja mowie o
    innej sytuacji.

    I jesli jestes taki madry to wskaz mi link gdzie jest dyskusja i i
    idpowiedz na temat o jakim pisze.

  • 6. Data: 2006-09-06 18:31:10
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:1157528469.203636.182820@b28g2000cwb.googlegrou
    ps.com,
    niejaki(a): Uzytkownik z adresu <e...@w...pl> napisal(a):

    > Przewertowalem forum w poszukiwaniu odpowiedzi niestety nikt nie
    > poruszul tematu jaki ja chce zadac byc moze dlatego ze watki sa stare
    > a przelewu z google adsense sa od neidawna.

    ja sie pofatygowalem i zadalem pytanie googlowi :)
    ponizej odpowiedz - chyba rozwieje wszystkie watpliwosci:

    Dziekuje za wiadomosc.

    Ponizej zalaczam potrzebne dane:

    Google Inc.
    1600 Amphitheatre Pkwy
    Mountain View, CA 94043
    USA

    Jednoczesnie pragne poinformowac, ze jesli chcialby Pan wystawic nam
    fakture VAT, prosze uwzglednic wszystkie informacje podane ponizej:

    -data wystawienia faktury
    -numer faktury
    -numer identyfikacyjny VAT
    -numer VAT Google: EU372000041
    -nazwa i adres odbiorcy platnosci zgodna z nazwa na koncie AdSense
    -pelna nazwa i adres Google (mozna znalezc ponizej)
    -opis uslug wykonanych dla AdSense np:udostepnilismy miejsce w witrynie
    dla reklam Google
    -Data platnosci (okres, za który zarobki byly zbierane lub data
    otrzymania platnosci)
    -suma platnosci
    -VAT w procentach
    -dokladna suma VAT w dolarach

    Po zalaczeniu tych informacji, prosze zeslac fakture na adres:

    Google Inc.
    ATTN: AdSense Payments - VAT
    1600 Amphitheatre Pkwy
    Mountain View, CA 94043
    USA

    W przypadku dodatkowych pytan sugeruje, aby odwiedzil Pan nasza strone
    Wsparcia programu AdSense http://www.google.com/adsense_help . Jesli
    nie znajdzie Pan na niej odpowiedzi na swoje pytanie, prosze o
    odpowiedz na te wiadomosc.

    Z powazaniem,

    Malgorzata
    Zespól Google AdSense

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.mojewakacje.info/ )

  • 7. Data: 2006-09-06 20:09:07
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    plusz napisał(a):
    > ja sie pofatygowalem i zadalem pytanie googlowi :)
    > ponizej odpowiedz - chyba rozwieje wszystkie watpliwosci:

    Wręcz przeciwnie, po tej odpowiedzi dopiero się pojawiły, przynajmniej u
    mnie :)
    Pierwsza sprawa - czy usługa "udostępnienia na stronie miejsca na
    reklamę" jest usługą "reklamy"? Jeśli jest, albo jeśli nie jest, to może
    jest "usługą elektroniczną"?
    Jeśli tak, to z naszych przepisów (wywodzących się w tym wypadku zresztą
    z jakichś tam zasad wspólnych dla UE) wynika, że każdemu odbiorcy spoza
    UE oraz płatnikowi vat z UE należy wystawić dokument o nazwie 'Faktura
    VAT', ale bez umieszczania ani kwoty vat, ani stawki, bo u nas to pod
    vat nie podlega, lecz w kraju odbiorcy wg jego zasad, jeśli w ogóle
    takie coś jest tam vatem objęte. W przypadku odbiorcy poza UE na tym
    koniec. Jeśli odbiorca ma siedzibę w kraju należącym do UE i jest
    płatnikiem vat, to dodatkowo umieszcza się na fakturze jego lokalny
    numer identyfikacji podatkowej (nie NIP UE). Jeśli sprzedajemy odbiorcy
    na terenie UE który nie jest płatnikiem vat, wystawiamy "normalną"
    fakturę z naliczonym naszym vatem.
    No i jak w kontekście powyższego ma się poniższe:

    > Google Inc.
    > 1600 Amphitheatre Pkwy
    > Mountain View, CA 94043
    > USA

    Siedziba w USA

    > Jednoczesnie pragne poinformowac, ze jesli chcialby Pan wystawic nam
    > fakture VAT, prosze uwzglednic wszystkie informacje podane ponizej:

> [...]

    To numer w USA, czy może w kraju oddziału na terenie UE, czy może jakiś
    wspólnotowy sobie założyli do rozliczeń, bo to EU jakoś dziwnie wygląda :)

    > -VAT w procentach
    > -dokladna suma VAT w dolarach

    No i jak to się ma do wspomnianych przepisów? :)
    Bo na fakturze będzie VAT NP, a kwoty wcale (na upartego można zero
    wpisać :)
    Andrzej

  • 8. Data: 2006-09-06 20:56:28
    Od: "djmaro" <e...@w...pl>

    Tez mam ta odpowiedz z google juz ich o to pytalem. zapytalem nawet
    dalej i dostalem odpowiedz:

    "Pytanie 2:
    Witam

    Dziekuje za odpowiedz. Niemniej problem jest nadal dosc powazny dla
    mnie.

    W adsense jestem zarejestrowany jako osoba fizyczna, ale mam
    działalność
    gospodarcza.

    W Ogólnopolskim Biurze Informacji podatkowej kazali mi wystawiac
    fakture VAT
    na platnika czyli na firme od której dostaje faktycznie przelew czyli
    firmy
    z Irlandii:
    BFS FINANCE LTD GILOG HOUSE EASTPOINT BUSINESS PARK FAIRVIEW DUBLIN 3
    IRELAND

    Problem polega na tym, ze wreszcie nie wiem czy jako firma jestem
    zgodnie z
    prawem polskim zobligowany do wystawienia faktury VAT za usluge a jesli
    tak
    to komu?

    Google w USA czy firmie która rozlicza transakcje (BFS FINANCE LTD).

    Jak sobei radza z tym inne firmy? Jedno jest pewne, ze stawka VAT jest
    NP.
    (Nie podlega) czy to w przypadku google USA czy BFS finance.

    Proszę o odpowiedz i ew. numer NIP unijny (bo tez go znalesc nie
    mogę) tej
    firmy z Irlandii.

    Pozdrawiam
    Marek"

    "odpowiedz 2:
    Witam Pana,

    Dziękuję za wiadomość.

    Pragnę Pana poinformować, że fakturę należy wystawić na firmę
    Google Inc.

    Jeśli chodzi o pytanie dotyczące faktu czy jest Pan zobligowany do
    wystawienia faktury Vat sugerowałabym bezpośredni kontakt z doradcą
    podatkowym lub Urzędem Skarbowym.

    My nie możemy zapewnić żadnych porad podatkowych.

    W przypadku dodatkowych pytań sugeruję, aby odwiedził Pan naszą
    stronę Wsparcia programu AdSense http://www.google.com/adsense_help .
    Jeśli nie znajdzie Pan na niej odpowiedzi na swoje pytanie, proszę o
    odpowiedź na tę wiadomość.

    Z poważaniem,

    Małgorzata
    Zespół Google AdSense"

    No to tez wlasnie, mam podobne watpliwosci a musze je rozwiac i to
    szybko bo wsztymane mam platnosci do czasu az sobie nie wyjasnie tej
    sprawy.

    Wiec CZY jest tu ktos bedacy AKTUALNIE w sytuacji, ze ma firme a
    przelew dostaje z IRLANDI?

    Co do kwot musza byc normalnie wypisane w zlotowkach tak jak przyszedl
    przelew, stawka VAT NP (nie podlega) i nie ma znaczenia czy platnik
    jedzie z UNI jak BFS Finance czy Google inc z USA.

    Co nei zmienia faktu, ze nadal nie wiem na kogo wystawic fakture!!!
    Jak to bedzie wygladac? wydrukuje bankowy dowod ze przeelew dostalem od
    BFS finance i wypisze fakture na Google inc. zepne wszystko i dam
    ksiegowosci? I co powie Urzad Skarbowy? Ze dostaje kase od jednego a
    wystawiam fakture na innego. Przecierz nie bede im tlumaczyl zaleznosci
    pomiedzy BFS i Google!

    A wiec jesli faktura ma byc na google to jaki oni maja cholerny NIP?!?
    to: EU372000041 ?! to jest NIP google?!

    I czy ja wypisujac fakture mam sie poslugiwac swoim nipem czy nipem
    unijnym z przedrostkiem PL?

    tyle pytan i nikogo madrego:)

    Ludziska wytezcie umysly jak to rozwiazac!

  • 9. Data: 2006-09-06 22:22:52
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-09-2006 o 22:56:28 djmaro <e...@w...pl> napisał:

    > A wiec jesli faktura ma byc na google to jaki oni maja cholerny NIP?!?
    > to: EU372000041 ?! to jest NIP google?!

    Co to za numer jest to nie wiem, myslalem ze to jakis specjlany numer
    ogolnounijny
    dla przedstawicielstw czy czegos w tym stylu, ale w bazie VIES nie ma
    takiego przedrostka...

  • 10. Data: 2006-09-07 08:47:06
    Od: r...@p...onet.eu

    Wedlug mnie najprosciej jest wystawic fakture na rzeczywistego nabywce uslug,
    czyli Google Inc, bez zadnego nipu, bo nie jest on obowiazkowy przy firmie spoza UE.
    Czy potraktujemy to jako usluge reklamy, czy uslugi elektoniczne nie ma
    znaczenie, bo i to i to nie podlega vat. Chociaz wedlug mnie jest zdecydowanie
    reklama (sprzedaz powierzchni reklamowej na stronie).
    Nastepnie zostawiamy sobie kopie FV, a oryginal wysylamy na adres nabywcy:
    Google Inc.
    1600 Amphitheatre Pkwy
    Mountain View, CA 94043
    USA
    u nas zostaje kopia, a nabywca moze zrobic z oryginalem co chce - nawet moze go
    nie przyjac jak mu nie potrzebny:)