  • Data: 2015-12-30 22:33:29
    Temat: Re: Ale o co choooodzi?
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-12-30 o 21:03, Michał pisze:

    > Dobra. Mam 100zł: kupuję coś za 100 z VAT, sprzedaję za 200 z VAT.
    > Po zapłacie podatków (VAT 18zł, PIT 15zł) mam w kieszeni 167zł.
    > I z tego wynika, że VAT jest transparentny, a PIT nie?

    Akurat musiałeś ubruttowić żeby było czytelniej :-),
    to też pewien sposób myślenia o podatkach.

    Załóż na chwilę, że nie ma PITu i wtedy po operacji obłożenia obrotu VATem
    wyjdzie, że miałeś X zł, wygenerowałeś X zł, zapłaciłeś/odliczyłeś VAT i
    masz w kieszeni 2Xzł czyli obłożenie VATem nie jest Twoim problemem.

    A teraz załóż na chwilę, że nie ma VAT i miałeś Xzł, wygenerowałeś Xzł,
    zapłąciłeś 0,20Xzł podatku i zostało Ci jednak mniej.