  • 1. Data: 2005-04-29 09:15:31
    Temat: Amortyzacja - co to jest "umorzenie roczne"?
    Od: Kowalski <b...@a...com>

    co to jest "umorzenie roczne"?

  • 2. Data: 2005-04-29 10:28:19
    Temat: Re: Amortyzacja - co to jest "umorzenie roczne"?
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > co to jest "umorzenie roczne"?

    To jest błąd ortograficzny codzienny.

  • 3. Data: 2005-04-29 10:48:48
    Od: Kowalski <b...@a...com>

    KrzysiekPP napisał(a):
    >>co to jest "umorzenie roczne"?
    > To jest błąd ortograficzny codzienny.

    ale błysnąłeś! normalnie zapisz sie do grupy "Udaje Genialnego Ale
    Jestem Głupi i Nigdy Nie Piszę Na Temat"

  • 4. Data: 2005-04-29 11:13:40
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Jestem Głupi i Nigdy Nie Piszę Na Temat"

    Ale rację miałem, nie ? ;-)

  • 5. Data: 2005-04-29 11:21:45
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    No dobra ... ja tylko zartowalem ;-)

    A twoja reakcja ... szkoda. Myslalem ze podejmiesz zart, a ty z słomą z
    gumiakow wystartowales.

  • 6. Data: 2005-04-29 11:29:16
    Od: Kowalski <b...@a...com>

    > No dobra ... ja tylko zartowalem ;-)
    > A twoja reakcja ... szkoda. Myslalem ze podejmiesz zart, a ty z słomą z
    > gumiakow wystartowales.
    >Krzysiek, Krakow, http://www.krzysiekpp.prv.pl/

    bo nienawidze jak ktoś niepotrzebnie zaśmieca forum nie na temat(choć
    sam teraz muszę to zrobić), zapomniałem dodać że twoja strona
    www.krzysiekpp.prv.pl jest na poziomie podstawówki lub nizej.

  • 7. Data: 2005-04-29 11:39:18
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > sam teraz muszę to zrobić), zapomniałem dodać że twoja strona
    > www.krzysiekpp.prv.pl jest na poziomie podstawówki lub nizej.

    Zdefiniuj poziom wg ciebie właściwy ....

  • 8. Data: 2005-04-29 20:58:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Apr 2005, Kowalski wrote:

    > + co to jest "umorzenie roczne"?

    ...powinno IMO być "roczny odpis amortyzacyjny"...

    Może ustawa o księgowości albo jakiś inny akt prawny (chyba nie
    podatkowy - nie kojarzę) używa tego pojęcia albo u księgowych
    "tak się przyjęło" - w każdym razie jak na moje oko *urzędowe*
    określenie dla celów *podatkowych* to owo "umorzenie" nie jest.
    Ustawa o podatku dochodowym osób fizycznych jednak raz (i tylko
    raz) odwołuje się do "nie w pełni umorzonych środków trwałych"
    (art. 23.1.6) najwyraźniej stawiając prowadzącym KPiR kłopotliwe
    pytanie czy w razie likwidacji nie w pełni *odpisanych* (pojęcie
    "odpisu" jest zdefiniowane w ustawie i występuje mnóstwo razy).

    Ma ktoś inne niż "zwyczajowe" uzasadnienie dla stanowiska
    którego się doszukuję - czyli że pojęcie "umorzenia" niezbyt
    dotyczy KPiR, mimo że "na rozum" wydaje się iż "odpisanie"
    oraz "umorzenie" (*o ile* takie pojęcie jest w rachunkowości
    oczywiście) są tożsame ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)