  • 1. Data: 2005-04-29 08:05:51
    Temat: Amortyzacja - jak to się robi?
    Od: Kowalski <b...@a...com>

    kupiłem samochód w styczniu za 10000zł
    jak rozumiem 100% VAT mogę sobie odliczć w styczniu,
    natomiast jak rozpisac mam amortyzacje? co powinienem wpisac do KPiR?
    czy amortyzację wpisuję tylko w kolejne miesiace czy w styczniu tez?
    czy amortyzacje moge wpisac raz na koniec roku zamiast w czesciach w
    poszczegolnych miesiacach?
    czy w sieci sa jakies informacje w miare prosto to opisujące(bo nie
    znalazlem)?

  • 2. Data: 2005-04-29 21:03:53
    Temat: Re: Amortyzacja - jak to się robi?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Apr 2005, Kowalski wrote:

    > + natomiast jak rozpisac mam amortyzacje? co powinienem wpisac do KPiR?
    > + czy amortyzację wpisuję tylko w kolejne miesiace czy w styczniu tez?

    "od miesiąca następnego". IMO styczeń odpada.

    > + czy amortyzacje moge wpisac raz na koniec roku zamiast w czesciach w
    > + poszczegolnych miesiacach?

    No przecież. Ustawa pozwala miesięcznie, kwartalnie, półrocznie,
    rocznie...

    > + czy w sieci sa jakies informacje

    http://tiny.pl/h53l
    ...czyli:
    http://groups.google.pl/groups?as_oq=amortyzacja%20a
    mortyzacji%20trwa%C5%82y%20trwa%C5%82ego%20ST%20%C5%
    9AT&as_ugroup=*.podatki&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm
    =5&as_miny=1981&as_maxd=29&as_maxm=12&as_maxy=2005&l
    r=&num=100&hl=pl

    > + w miare prosto

    Ekhm.. podatki i "prosto" ? W Polsce ???

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)