eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiAmortyzacja komputera ... ale odliczanego z tyt. pomocy naukowych ? › Re: Amortyzacja komputera ... ale odliczanego z tyt. pomocy naukowych ?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Amortyzacja komputera ... ale odliczanego z tyt. pomocy naukowych ?
    Date: Thu, 3 Jul 2003 17:51:02 +0200

    On Thu, 3 Jul 2003, Krzysztof Gil wrote:

    >+ Użytkownik "Dariusz Buba @Intelatech" [...]
    >+ <dbuba@NOSPAM@softsystem.pl> napisał[...]
    >+ > Na 100% mozesz uznac taki komputer za ST.
    >+
    >+ uznanie wiaze sie z amortyzacja.

    Owszem.

    >+ > Jezeli chodzi o amortyzacje to na pewno nie mozna amortyzowac calosci.

    IMHO niesłusznie.

    >+ > Mam artykul z jakiej gazety (Rzeczpospolita lub Gazeta Prawna), w ktorym
    >+ > autor twierdzi, ze w takiej sytuacji nalezy amortyzowac wartosc komputera
    >+ > pomniejszona o wykorzystana wczesniej ulge.

    No to sprzeciwiam się Gazecie Prawnej ;) :)

    >+ > Znajomi tak wlasnie zrobili.
    >+
    >+ w przypadku sprzetu za 8k - bardzo mozliwe,
    >+ ze mozna z niego zrobic ST za 4k (pozostala czesc odpisana).

    IMHO nie, powinno być tak jak przepis nakazuje: amortyzujesz
    *całą* wartość sprzętu, a jedynie "odpowiednia część" jest
    KUP a reszta nie jest !
    Ma to skutek uboczny: np. sprzęt za 5kzł, odpisano
    "z ulgi" 3 kzł. Przyjęcie że amortyzujemy sprzęt
    "o wartości resztowej" (czyli 3 kzł) pozwoliłoby
    dokonać amortyzacji jednorazowej - ale tak dobrze
    nie ma :] - trzeba policzyć amortyzację od 5 kzł
    i dla każej raty 2/5 zaliczyć w KUP.

    Mylę się ? (bywa :)) - to poproszę o wskazanie przepisu
    wyłączającego przepis który cytowałem...

    >+ jednak w moim przypadku bylo to okolo 2k, wiec w calosci
    >+ odpisany. w 2003 dolozylem mu troche czesci,

    Znaczy: jeszcze był "osobisty" (przed przekazaniem
    na DG) ? Zakładam że o to chodzi :)

    >+ w zwiazku z tym musialem wywalic to co bylo na odpisie
    >+ i pozostawic tylko to czego nie odpisywalem.

    Znaczy co wpisałeś do EŚT ??
    "Tą resztę" ?
    To z ciekawości spytam - czy jakiś doradzca/biuro podatkowe
    to widział(o) i co powiedział(o) ?
    Sugeruję żebyś spytał :) czy przypadkiem nie mam racji !
    Bo IMHO komp miał wartość początkową "2kzł+reszta", jednak...

    Żeby_była_jasność: mam drukarkę której z ww. powodów nie
    wprowadziłem do ŚT. Ale ona nie jest potrzebna PCtowi
    żeby był "kompletny i zdatny", a ponieważ PCta amortyzowałem
    "zwyczajnie" (przyspieszona) - to nie grozi zarzut że
    "zaniżałem dochody" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)