  • 1. Data: 2004-07-29 12:15:20
    Temat: Amortyzacja nieruchmosci
    Od: "Zulka" <izullka@(no.spam)wp.pl>

    Witam

    Mam pytanko, jestem wlaścielem niruchomosci jako os. fiz. nieprowadzaca
    dzialalnosci gospodarczej. Chciałabym założyc firmę i poprzez oswiadczenie
    przekazac te nieruchomosc na działalnośc gospodarczą. Firma osiagałaby
    dochody z najmu tej nieruchomosci. Jesli bedzie taka nieruchomosc przekazana
    na cele działalnosci to czy mozna ja amortyzowac? 2,5% w skali roku? Z gory
    dziekuje za odpowiedzi i pozdarwaim

  • 2. Data: 2004-07-29 19:15:10
    Temat: Re: Amortyzacja nieruchmosci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jul 2004, Zulka wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Mam pytanko, jestem wlaścielem niruchomosci jako os. fiz. nieprowadzaca
    >+ dzialalnosci gospodarczej. Chciałabym założyc firmę

    :) Rzuć okiem na wątek "jak zacząć".

> [...]
    >+ dochody z najmu tej nieruchomosci. Jesli bedzie taka nieruchomosc przekazana
    >+ na cele działalnosci to czy mozna ja amortyzowac?

    IMHO nie widać przeszkód: stanowiący własność podatnika majątek
    rzeczowy może być uznany za środki trwałe :)

    >+ 2,5% w skali roku?

    ...a to nie wiem.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-07-29 22:29:10
    Od: "Ryszard G" <rysXgar@.op.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:

> [...]

    Ale czy warto dla samego najmu ??? - dodatkowa i zbędna "papierologia".

    > :) Rzuć okiem na wątek "jak zacząć".

    > IMHO nie widać przeszkód: stanowiący własność podatnika majątek
    > rzeczowy może być uznany za środki trwałe :)

    Tak jest w tabeli stawek załączonej do ustawy PDOF dla budynków i lokali
    _użytkowych_.
    IMHO przy wynajmie możesz uznawać odpisy amortyzacyjne za koszt uzyskania
    przychodu, bez potrzeby zakładania DG.

    Poczytaj w tej ustawie jak przy sprzedaży są opodatkowane nieruchomości (
    budynki ), które były wykorzystywane w DG; ze sprzedażą tej nieruchomości w
    przyszłości też musisz się liczyć i wtedy będziesz bardzo nieprzyjemnie
    zaskoczony.

    pozdrawiam
    Ryszard