  • 1. Data: 2004-07-29 10:14:53
    Temat: 5 miesiecy pracy - skad jeszcze miesiac?
    Od: SIM <x...@p...pl>

    Hej,

    Mam w rodzinie sytuację, że siostra pracowała przez 5 miesięcy na umowę
    o pracę na czas określony.
    Czy możecie mi pomóc, jak ją zatrudnić od 1 sierpnia na jeden miesiąc,
    by liczyło się jej 6 miesięcy (do zasiłków i innych świadczeń)?

    Czy muszę zatrudniać ją na umowę o pracę? Umowa o pracę może być na 1
    miesiąc?
    Czy wystarczy umowa zlecenie na małą kwotę z odprowadzaniem ZUS? Jak
    zrobić, bym nie musiał jej płacić odprawy po 1 miesiącu?

    Liczę na Waszą pomoc

    Kuba

  • 2. Data: 2004-07-29 10:55:10
    Temat: Re: 5 miesiecy pracy - skad jeszcze miesiac?
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 29 lip o godzinie 12:14, na pl.soc.prawo.podatki, SIM napisał(a):

> [...]
    > Czy możecie mi pomóc, jak ją zatrudnić od 1 sierpnia na jeden miesiąc,
    > by liczyło się jej 6 miesięcy (do zasiłków i innych świadczeń)?

    Czy przypadkiem do otrzymania zasiłku dla bezrobotnych nie potrzeba mieć
    przepracowanych 12 miesięcy w ciągu ostatnich 18 miesięcy?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 3. Data: 2004-07-29 11:17:13
    Od: el@<e...@i...pl>

> [...]
    miesiąc,
    > by liczyło się jej 6 miesięcy (do zasiłków i innych świadczeń)?

    Do jakich zasiłków? Określ się bliżej.

    Umowa o pracę może być na 1
    > miesiąc?
    może

    > Czy wystarczy umowa zlecenie na małą kwotę z odprowadzaniem
    ZUS?

    to zależy do czego taka umowa jest potrzebna?

    > Jak zrobić, bym nie musiał jej płacić odprawy po 1 miesiącu?

    jeśli nie zatrudniasz powyżej 20-tu pracowników to nie płacisz żadnej
    odprawy

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-07-29 12:47:44
    Od: SIM <x...@p...pl>

    Artur Ch. wrote:

    > Czy przypadkiem do otrzymania zasiłku dla bezrobotnych nie potrzeba mieć
    > przepracowanych 12 miesięcy w ciągu ostatnich 18 miesięcy?

    Tak, 12 w ciągu 18.
    W sumie ma 11. Ostatnio miała 5 miesięcy i stąd to niedomówienie na
    grupie. PRZEPRASZAM!

    Proszę, doradźcie, jak ją tanio zatrudnić na miesiąc,
    by mieć jak najmniej formalności i trzymania dokumentów,
    aby mogła mieć zasiłek dla bezrobotnych?

    Kilka moich trudnych pytań:
    1. czy po umowie na czas określony (1 miesiąc), dostanie od razu zasiłek
    czy też ma to znamiona rozwiązania umowy za porozumieniem stron, kiedy
    ona musi czekać na zasiłek?

    2. mając na uwadze, że to osoba bliska, czy muszę od niej brać
    świadectwo pracy z poprzedniej firmy oraz badania lekarskie?

    3. czy i jak długo muszę trzymać jej dokumenty z tego powodu, że u mnie
    pracowała?

    4. jeśli zatrudnię ją na 1 miesiąc, to na koniec muszę jej dać
    świadectwo pracy? czy coś jeszcze?

    5. rozumiem, że jakieś sprawy kobiece, zwolnienia itp. przy pracy na 1
    miesiąc mnie nie złapią - to tylko przy pracy na ponad 1 miesiąc?

    6. czy w miejsce umowy o pracę nie może być umowa zlecenie lub o dzieło
    na kwotę min. 824 zł?

    Kuba

  • 5. Data: 2004-07-29 15:01:49
    Od: "moro73" <m...@t...poznan.pl>

    Użytkownik "SIM" <x...@p...pl> napisał
    <ciach>
    > Kilka moich trudnych pytań:
    > 1. czy po umowie na czas określony (1 miesiąc), dostanie od razu zasiłek
    > czy też ma to znamiona rozwiązania umowy za porozumieniem stron, kiedy
    > ona musi czekać na zasiłek?
    Jeżeli zawrzesz z nią umowę na czas określony na jeden miesiąc, to nie ma. I na
    zasiłek (dla bezrobotnych, rozumiem) nie trzeba czekać. Poza tym jeżeli ona jest
    Twoja rodziną to rozwiazanie za porozumieniem stron jej nie zaszkodzi, wiem z
    autopsji.

    > 2. mając na uwadze, że to osoba bliska, czy muszę od niej brać
    > świadectwo pracy z poprzedniej firmy oraz badania lekarskie?
    Musisz. A badania bym sobie darowała. I tak nikt tego nie sprawdza. Ale jeżeli
    chcesz być praworządny to musisz.
    > 3. czy i jak długo muszę trzymać jej dokumenty z tego powodu, że u mnie
    > pracowała?
    Oj, niestety bardzo długo! Listy płac (w tym przypadku jedną), obecności i inne
    pierdoły potrzebne do emerytury - 50 lat!!
    Kopie deklaracji ZUS ROZLICZENIOWE 10 lat, a zgłoszeniowe 5 lat.
    > 4. jeśli zatrudnię ją na 1 miesiąc, to na koniec muszę jej dać
    > świadectwo pracy? czy coś jeszcze?
    Nic innego nie przychodzi mi do głowy.
    > 5. rozumiem, że jakieś sprawy kobiece, zwolnienia itp. przy pracy na 1
    > miesiąc mnie nie złapią - to tylko przy pracy na ponad 1 miesiąc?
    Złapią! Może iść sobie spokojniutko na zwolnienie. Ale co Ci to wadzi?
    > 6. czy w miejsce umowy o pracę nie może być umowa zlecenie lub o dzieło
    > na kwotę min. 824 zł?
    Jak to jest jej potrzebne do zasiłków to nie może.

    --
    moni K.