  • 1. Data: 2004-07-29 12:22:04
    Temat: Działalność ,odliczenia i koszty
    Od: "pioklo" <p...@s...pl>

    Witam
    Prowadze jednoosobowa działalność gospodarcza od lipca. Siedziba firmy i
    zakładu jest moim miejscem zamieszkania.
    Firme mam na pelnej ksiegowosci i jestem VATowcem.
    Teraz kilka pytań.
    Czy rachunki za telefon ktore przychodza od tpsa moge wpisac w koszty firmy
    ? Tak samo z innymi rachunkami np za prad czy gaz ;>

    Czy jezeli mam telefon komorkowy ale nie na firme to miesieczne rachunki
    moge wpisac w koszty ? Czy musze zmienic umowe u operatora. ?

    Czy jezeli mam prywatny samochod i mam faktury na paliwo i tym samochodem
    jezdze do klientow moge wliczyc to w koszty ? czy musze samochod zmienic na
    firmowy :) ?

    --
    pozdrawiam
    piotrek

  • 2. Data: 2004-07-29 19:21:41
    Temat: Re: Działalność ,odliczenia i koszty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jul 2004, pioklo wrote:

    >+ Witam
    >+ Prowadze jednoosobowa działalność gospodarcza od lipca.
    >+ Siedziba firmy i zakładu jest moim miejscem zamieszkania.
    >+ Firme mam na pelnej ksiegowosci

    [...OT...]
    ...pyk... (to była szczęka o blat).
    Szacuneczek się należy :)
    I co, prowadzisz PK bez księgowej ?? Tak "z marszu" ?
    Hm... no, jestem zaszokowany. Ja jestem na etapie iż *wydaje mi
    się* iż większość pułapek w KPiR jakoś opanowałem. Ale PK....
    Uczyłeś się księgowości gdzieś ? :)
    [...\OT...]

    >+ i jestem VATowcem.
    >+ Teraz kilka pytań.
    >+ Czy rachunki za telefon ktore przychodza od tpsa moge wpisac w koszty firmy
    >+ ? Tak samo z innymi rachunkami np za prad czy gaz ;>

    To ja zadam podchwytliwe pytanie: znaczy uznajesz że CAŁA nierychomość
    służy prowadzeniu DG, nie może być inaczej; wobec tego czy od całej
    nieruchomości płacisz podatki (od nieruchomości) wg stawki podatku
    "nieruchomości gospodarcze" (kilkanaście czy kilkadziesiąt razy
    więcej niż "mieszkalne" !), tak ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)