eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiAmortyzacja programów komputerowych - nieco skomplikowane › Re: Amortyzacja programów komputerowych - nieco skomplikowane
  • Data: 2014-02-06 17:12:36
    Temat: Re: Amortyzacja programów komputerowych - nieco skomplikowane
    Od: "XYZ" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy dobrze rozumiem, że firma ma zamiar NIE zaliczyć
    > w koszty tej amortyzacji? Tak po prostu, bo do tego
    > sprowadzi się poddanie amortyzacji ze współczynnikiem 0
    > (zero).
    Chyba nie tyle ma zamiar, co już od dawna to robi.

    > Tak z ciekawości - dlaczego?
    Też chciałbym wiedzieć.

    > No i oczywiście, jako że składniki "tego samego rodzaju"
    > powinny być poddawane amortyzacji z tym samym współczynnikiem,
    > zablokuje to amortyzację ewentualnych innych programów.
    Wygląda na to, że dotyczy to wszystkich programów, w każdym razie
    także tych, które udało mi się podejrzeć. To nie były programy
    z umów o dzieło.
    Każda próba zadania pytania jest traktowana jak atak, jeśli nie na całą
    firmę, to przynajmniej na dział księgowości.

    Rozumiem, że to nie jest niezgodne z prawem, natomiast można się
    dziwić po co tak postępują. Czy w praktyce zdarza się to w innych
    firmach i czym może być podyktowane?
    Przy okazji, w praktyce innych firm, na ile lat zwykle jest rozkładana
    amortyzacja programów komputerowych (z ceną powyżej 3500 zł
    i użytkowaniem ponad rok) ?

    Też pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie tematem.