  • 1. Data: 2003-07-07 22:16:35
    Temat: Aplikacja do Umów O Dzieło/Zlecenie
    Od: "Maciej" <a...@i...pl>

    Witam.
    Robię małą darmową aplikację w MsAccess do automatycznego wystawiania umów z
    rachunkami, obliczaniem ZUS-u itp.
    Niestety, podatki to nie jest to co tygrysy lubią najbardziej.
    Ściągnąłem kilka programów o podobnym działaniu ale różnią się one
    obliczeniami.
    Moje pytania brzmią: czy n/w rachunek jest OK?
    Rachunek z dnia 2003-07-15 do umowy zlecenia nr 01/07

    Stawka %
    Kwota Rachunku BRUTTO 300,00 9,76
    Składka emerytalna 29,28
    Składka rentowa 19,50 6,50 %
    Składka chorobowa 7,35 2,45 %
    Przychód 243,87
    Koszt Uzyskania 20% 48,77 20,00 %
    Podstawa opodatkowania 195,00
    Naliczony podatek 39,00 20,00 %
    Składka na ubezp. zdrowotne 18,90 7,75 %
    Podatek do Urzędu Skarbowego 20,10
    Do wypłaty 204,87

    Słownie: dwieście cztery złote osiemdziesiąt siedem groszy

    Praca została przyjęta bez zastrzeżeń podpis
    WYKONAWCY

    data , pieczęć i podpisZAMAWIAJĄCEGO Kwituję odbiór kwoty: 204,87 zł.

    podpis WYKONAWCY

    Czy żadnej pozycji nie brakuje? Czy kolejność odliczania jest OK?
    Gdzie zamieszczam dane o Zleceniobiorcy, Zleceniodawcy i Urzędzie Skarbowym-
    na/pod rachunkiem czy w/pod umową?
    Jakie dane Urzędu wystarczą do zamieszczenia?

    Proszę o czszegółowe informację. Obiecuję, że jak będę miał poprawne
    obliczenia, to baza ta zostanie zamieszczona do pobrania z internetu
    (wielkość ok 200 kb do pobrania, po rozpakowaniu 1MB, wersje Accessa -
    Office 97,2000,2002.)

    Czekam na odpowiedź - Pozdrawiam - Maciej.

    http://access.w.interia.pl

    http://maciejski.prv.pl

  • 2. Data: 2003-07-07 23:19:14
    Temat: Re: Aplikacja do Umów O Dzieło/Zlecenie
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

    %
    %
    > Przychód 243,87
    > Koszt Uzyskania 20% 48,77 20,00 %
    > Podstawa opodatkowania 195,00
    > Naliczony podatek 39,00 20,00 %
    > Składka na ubezp. zdrowotne 18,90 7,75 %

    =TU JEST BŁĄD = ^

  • 3. Data: 2003-07-08 07:14:25
    Od: "Maciej" <a...@i...pl>

    czesc
    %

    > =TU JEST BŁĄD = ^

    dla mnie to zbyt enigmatyczna odpowiedź.
    Moze wiecej szczegolow? 18,89? czy co?
    a oprocz matematyki?

    pozdrawiam, Maciej
    ps. to naprawde zbyt zdawkowe
    http://access.w.interia.pl

  • 4. Data: 2003-07-08 08:00:44
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    "Maciej" <a...@i...pl> wrote in message
    > czesc
    > %

    > dla mnie to zbyt enigmatyczna odpowiedź.
> [...]

    ubezpieczenie zdrowotne wynosi obecnie 8%, z czego o 7,75% można
    pomniejszyć podatek, czyli składka na ub. zdrowotne wynosi 24 zł, a podatek
    jest poprawnie

    Magda

  • 5. Data: 2003-07-08 10:32:41
    Od: "Maciej" <a...@i...pl>

    Witam,
    Bardzo dziękuję za informację. Poprawiłem błąd.
    Mam prośbę. Zajrzyj na http://access.waw.pl/downloads
    i wypowiedz sie, proszę na temat obliczeń. Czy mogłabyś się wypowiedzieć na
    moje pozostałe zapytania?

    Pozdrawiam - Maciej
    http://access.w.interia.pl

  • 6. Data: 2003-07-08 12:38:54
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

> [...]
    > Mam prośbę. Zajrzyj na http://access.waw.pl/downloads
    > i wypowiedz sie, proszę na temat obliczeń. Czy mogłabyś się wypowiedzieć

    podatek podlegający wpłacie do US zaokrągla się do pełnych dziesiątek
    groszy.
    Na stronie internetowej twojej o 14:35 kwota podlegająca wpłacie do US jest
    IMHO niepoprawna, bo powinna wynosić kwota naliczona 39,02 - 0,0775*243,87 a
    nie 0,08*243,87 (ale to już wiesz, jak poprawić).
    Do wypłaty zatem będzie przychód - zdrowotne (8/%) - "podatek do urzędu
    skarbowego"

    > Czy kolejność odliczania jest OK?
    wydaje mi się, że tak

    >Gdzie zamieszczam dane o Zleceniobiorcy, Zleceniodawcy i Urzędzie
    Skarbowym-
    na/pod rachunkiem czy w/pod umową?

    ja mam taki wzór, że te dane pojawiają się pod rachunkiem do umowy zlecenie.

    >Jakie dane Urzędu wystarczą do zamieszczenia?
    tzn. potrzebne są Ci co najmniej takie dane, żeby poprawnie wypełnić potem
    PIT-8B (w razie wątpliwości zajrzyj na www.mf.gov.pl i tam są formularze do
    obejrzenia) oraz zgłosić do ZUS.

    W przypadku umowy ozusowanej nie wiem, czy potrzebna jest informacja o
    Oddziale NFZ, do którego się należy (kiedyś podawało się kasę chorych)

    Zwróć uwagę na to, że dane "zusowskie" potrzebujesz już przy podpisaniu
    umowy, żeby poprawnie zgłosić do ubezpieczenia społecznego czy zdrowotnego.

    pozdrawiam
    Magda

  • 7. Data: 2003-07-17 08:33:45
    Od: "Maciej" <a...@i...pl>

    Witam wszystkich.
    Jestem na końcowym etapie pracy z bazą do umów.
    Zaintresowanych zapraszam na: http://access.waw.pl/downloads
    gdzie już można zapoznać się z instrukcją. (Może jakieś ostatnie uwagi?)

    Proszę nie zwracać uwagi na obliczenia! TO WŁAŚNIE JEST TEN KOŃCOWY ETAP :-)
    Pozdrawiam - Maciej

  • 8. Data: 2003-08-03 08:45:36
    Od: g...@a...waw.pl (Gabriela)

    NO TO ZAPRASZAM.
    na stronę downloads.
    Do pobrania dwie wersja - dla MsOffice 97 i XP.
    W razie kłopotów - proszę pisać.
    Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Wszelkie poprawki będę wprowadzał na
    "bieżąco" :-)

    Pozdrawiam - Maciej

    Access - projektowanie baz danych
    mailto:i...@a...waw.pl