  • 1. Data: 2003-10-30 08:22:22
    Temat: Re: Auto ciężarowe czy nie ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Oct 2003, Jacek wrote:

    >+ Nieustraszony(a) niczym maki napisał(a):
    >+ > Witam
    >+ > Mam problem Urząd skarbowy zakwestionował moje odliczenia VAT za benzyne
    >+ > uwazając ze nie posiadam samochodu ciezorowego ktore ma w dow
    >+ > rejestracyjnym napisane ze jest ciezarowe, ma tzw "kratke"

    Primo: AFAIK z faktu "zarejestrowania jako ciężarowe" jeszcze
    nic nie wynika. Toleruje się (*toleruje* !) niezgodne z przepisami
    uznanie "za ciężarówkę" na podstawie wpisu, o ile był dokonany
    nim błąd w przepisach został wykryty.
    "Na dziś" ma być homologacja !

    >+ > jedak w US
    >+ > doczepili sie do tego ze auto waży 425 kg i w/g nich nie jest ono autam
    >+ > ciezarowym

    Tia... Ciekawe od kiedy "waga samochodu" wyznacza jego
    rodzaj :) Owszem, przpisy *różnie traktujące* samochody
    ciężarowe np. o masach <3,5t, <500 kg itp. to my znamy ;)

    >+ uwazajac za auto cież jest od 450 kg

    ...byłby koncept o co *może* chodzić, ale skąd to 450 kg to
    nijak mi nie wychodzi :(

    [...]
    >+ Mówiez że
    >+ waży 425kg? Toz to już anoreksja.
    >+ Posłuchaj dobrze co mówi US,bo jeśli to co Ty piszesz to obu
    >+ was trza dać na doszkolenie.

    Teoretyzując:
    +++++
    Art. 25. 1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego
    nie stosuje się do nabywanych przez podatnika:
    3a) paliw silnikowych benzynowych, oleju napędowego oraz gazu,
    wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych lub innych
    samochodów o dopuszczalnej ładowności do 500 kg,
    -----

    ...to nawet jak o ładowności myśleli, to w ostatnich 3 wersjach
    ustawy mam 500 kg.
    Rzeczywiście, ciekawe o co poszło...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2003-10-30 19:13:34
    Temat: Auto ciężarowe czy nie ??
    Od: "maki" <c...@W...onet.pl>

    Witam
    Mam problem Urząd skarbowy zakwestionował moje odliczenia VAT za benzyne
    uwazając ze nie posiadam samochodu ciezorowego ktore ma w dow rejestracyjnym
    napisane ze jest ciezarowe, ma tzw "kratke" jedak w US doczepili sie do tego ze
    auto waży 425 kg i w/g nich nie jest ono autam ciezarowym uwazajac za auto
    cież jest od 450 kg , czy US ma racje mimo tego ze mam w Dow.Rej ze jest to
    auto cieżarowe ??
    z gory thx

  • 3. Data: 2003-10-30 20:47:49
    Od: "Jacek" <p...@c...cy>

> [...]
    > ciezarowym uwazajac za auto cież jest od 450 kg , czy US ma racje mimo
    > tego ze mam w Dow.Rej ze jest to auto cieżarowe ??

    Jakie masz auto? Jakieś po bardzo drastycznej diecie odchudzającej.Mówiez że

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!
    Adres zakodowany w ROT-13

  • 4. Data: 2003-10-30 21:13:13
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    30 Oct 2003 20:13:34 +0100, w <2...@n...onet.pl>, "maki"
    <c...@W...onet.pl> napisał(-a):

    > auto waży 425 kg i w/g nich nie jest ono autam ciezarowym uwazajac za auto
    > cież jest od 450 kg , czy US ma racje mimo tego ze mam w Dow.Rej ze jest to
    > auto cieżarowe ??

    US ma rację. Auto musi być "ciężarowe" oraz musi mieć "ładowność pow. 500kg".
    Czeka Ciebie składanie korekt VAT-7 oraz dopłata podatku wraz z odsetkami.

  • 5. Data: 2003-10-30 21:22:37
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    Użytkownik "maki" <c...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tego ze
    > auto waży 425 kg i w/g nich nie jest ono autam ciezarowym uwazajac za

    chyba coś pomieszałeś ?

    art.25.1. obniżenie kwoty... nie stosuje się do nabywanych przez podatnika
    :
    3a) paliw.... wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych lub innych
    samochodów o dopuszczalnej ładowności do 500 kg. !!!

    Darek SP2BZW

  • 6. Data: 2003-11-01 08:26:30
    Od: "mark" <c...@W...onet.pl>

    <2...@n...onet.pl>, "maki"

    > US ma rację. Auto musi być "ciężarowe" oraz musi mieć "ładowność pow. 500kg".
    > Czeka Ciebie składanie korekt VAT-7 oraz dopłata podatku wraz z odsetkami.

    przepraszam chodziło o ładowność 425 kg......