eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiBARDZO NIETYPOWE PYTANIE (Rozliczenie podatku w Polsce, pracujać dla firmy z UK) › Re: BARDZO NIETYPOWE PYTANIE (Rozliczenie podatku w Polsce, pracujać dla firmy z UK)
    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: BARDZO NIETYPOWE PYTANIE (Rozliczenie podatku w Polsce, pracujać dla
    firmy z UK)
    Date: Tue, 17 May 2005 22:53:50 -0500

    dżej-dżej wrote:
    > Witam
    >
    > Byłem przez pół roku w UK w Glasgow i Londynie, pracowałem u wujka
    > jako webmaster.

    zapłaciłeś w Polsce podatek od tego?
    To tak na początek.

    Art. 3. 1. Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu
    od całości swoich dochodów bez względu na miejsce położenia źródeł
    przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

    > No i mam pytania:
    > - Jak rozwiązać ten problem - jak pracować z Polski (przez Internet) dla
    > firmy z Wielkiej Brytanii ? (zgodnie z polskim prawem, przepisami)
    normalnie.

    > - Jak się rozliczać ? Jak przesyłać pieniądze do Polski ?
    Albo firma przesyła ci przelewem pieniądze na twoje konto, albo masz
    konto w Angli i przelewa ci je tam.

    > - Jaki rodzaj umowy o pracę przyjąć ? Jak powinna wyglądać umowa ?
    Taki sam jak firma podpisuje z każdym innym pracownikiem.

    > - Co z podatkami w taki przypadku ?
    doliczasz do dochodów w Polsce i płacisz normalny podatek.

    > - Co z BHP, itp. ?
    pracujesz w domu, więc nie ma czegoś takiego jak BHP.
    Co najwyżej możesz pomyśleć o ubezpieczenieu zdrowotnym i ZUS jeśli
    nigdzie indziej nie pracujsze.
    Czyli po prostu opłacasz je samodzielnie. Jest taka możliwość.

    > Jak to wszystko rozwiązać żeby to było zgodne z polskim prawem
    > (pracy, podatkowym, itd.) ?

    właśnie tak.