eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiBARDZO NIETYPOWE PYTANIE (Rozliczenie podatku w Polsce, pracujać dla firmy z UK) › Re: BARDZO NIETYPOWE PYTANIE (Rozliczenie podatku w Polsce, pracujać dla firmy z UK)
    From: "dżej-dżej" <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: BARDZO NIETYPOWE PYTANIE (Rozliczenie podatku w Polsce, pracujać dla
    firmy z UK)
    Date: Wed, 18 May 2005 11:08:49 +0200

    > zapłaciłeś w Polsce podatek od tego?
    > To tak na początek.

    Pracowałem nieoficjalnie, to mój wujek, więc się "dogadaliśmy"...

    Teraz byśmy chcieli żeby to się odbywało oficjalnie !

    > Art. 3. 1. Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium
    > Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości
    > swoich dochodów bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów
    > (nieograniczony obowiązek podatkowy).

    Rozumiem...

    A w takim razie jak uniknąć płacenia wysokich podatków ? Wybrać umowę
    o dzieło ? założyc działalność gospodarczą ?

    > Taki sam jak firma podpisuje z każdym innym pracownikiem.

    Ale jaki rodzaj byłby najkorzystniejszy ? (chodzi oczywiście o zapłacenie
    jak najmniejszych podatków )

    > doliczasz do dochodów w Polsce i płacisz normalny podatek.

    A jak sprawić by te podatki były jak najmniejsze ?

    > pracujesz w domu, więc nie ma czegoś takiego jak BHP.

    Słyszałem, że w przypadku telepracy jest (jakiś) problem z BHP, że
    wykonuje się pracę z dala od biura, w domu... - ale nie wiem o co
    chodziło...

    > Co najwyżej możesz pomyśleć o ubezpieczenieu zdrowotnym i ZUS jeśli
    > nigdzie indziej nie pracujsze.

    Mogę, czy muszę ?

    > Czyli po prostu opłacasz je samodzielnie. Jest taka możliwość.

    > właśnie tak.

    Dziękuje bardzo za odpowiedzi !

    Pozdrawiam
    Jarosław J.