eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiBARDZO NIETYPOWE PYTANIE (Rozliczenie podatku w Polsce, pracujać dla firmy z UK) › Re: BARDZO NIETYPOWE PYTANIE (Rozliczenie podatku w Polsce, pracujać dla firmy z UK)
    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: BARDZO NIETYPOWE PYTANIE (Rozliczenie podatku w Polsce, pracujać dla
    firmy z UK)
    Date: Wed, 18 May 2005 08:57:07 -0500

    dżej-dżej wrote:

    > Pracowałem nieoficjalnie, to mój wujek, więc się "dogadaliśmy"...

    Aha.
    Tylko sobie od razu za to samochodu nie kupuj bo się US zapyta skąd
    miałeś kasę.
    Wydawaj powoli.
    Tak jakbyś bank obrobil, nie rozpuść od razu całej kasy z napadu, bo cię
    od razu złapią.

    > A w takim razie jak uniknąć płacenia wysokich podatków ? Wybrać umowę
    > o dzieło ? założyc działalność gospodarczą ?

    Wyjechać z Polski wymeldowując się przy okazji.

    > A jak sprawić by te podatki były jak najmniejsze ?

    Nie da się.
    Głupi systemu podatkowego w Polsce nie wymyślali.

    > Mogę, czy muszę ?

    Nie musisz.
    Z tym, że jak zbaczysz np. rachunek za pobyt w szpitalu na 15 tys zł,
    to się wtedy zastanowisz, czy jednak musisz się ubezpieczyć.
    Co do ZUSu, to jak jesteś solidny, to sobie sam odkładaj kasę.