    From: walfal <w...@x...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Balagan w KPIR (ogromny balagan)
    Date: Mon, 16 Dec 2002 10:53:00 +0100

    Dnia 16-12-2002 09:38, Użytkownik Piter napisał:
    > Witam,

    > Hmm, myslalem o tym, ale nie bardzo wiem w jaki sposob mial bym im
    > wytlumaczyc rozbieznosci miedzy tym co jest w ksiazce a tym co jest na
    > PIT'cie. Pomrocznosc jasna? :-)
    Jeżeli, jak piszesz, różnice są niewielkie, to zaryzykowałbym nawet
    głupie tłumaczenie typu: - omsknął mi się palec na kalkulatorze,
    - korzystałem z jakiegoś bezpłatnego programu do wypełniania PIT-u,
    który był niesprawdzony i słabo go poznałem, - jestem początkujący.
    Po cichu założyłem, że US nie karze Ci się tłumaczyć skoro sam bez
    wezwania uregulujesz dopłaty i odsetki.
    US , pod rządami Ordynacji , zawsze w takich wypadkach może Ci zarzucić,
    że "podatnik celowo prowadził nierzetelną ewidencję dla wprowadzenia
    organów w błąd" i wcząć postępowanie karno-skarbowe.
    Sposób księgowania, który opisałeś na początku jest tak mało wiarygodny
    (na marginesie: dla dobra innych, może przedstawiłbyś jakie informacje
    skłoniły Cię do tego), że osobiście wolałbym twierdzić, że deklaracje
    wypełniałem po spożyciu.
    > Ksiazke prowadzilem recznie, zadnej kontroli nie bylo, wiec w jeden
    > wieczor powinienem sie z tym obrocic, tylko te rozbieznosci KPIR-PIT
    > mnie martwia.
    > Przy dokumentach korygujacych jakos by to chyba lepiej wygladalo,
    > tylko jak to w ta ksiazke powpisywac?
    Też nie wiem jak takie korekty miałyby wyglądać. Według mnie powinno to
    polegać na zaprowadzeniu drugiego egzemplarza KPiR.
    > Odsetki sa w sumie smieszne, kwoty rzedu 600zl * 30 dni, wiec to nie
    > jest problem, problem jest jak to zrobic poprawnie i zeby sie nie
    > czepiali specjalnie.
    Tu chyba jest wiele uznaniowości po stronie US. I związane z tym ryzyko.
    > Pozdrawiam, Piotrek
    Zyczę powodzenia , WitoldG.