    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Piter <j...@i...pl>
    Subject: Re: Balagan w KPIR (ogromny balagan)
    Date: Mon, 16 Dec 2002 11:05:01 GMT

    Witam,

    > Jeżeli, jak piszesz, różnice są niewielkie, to zaryzykowałbym nawet
    > głupie tłumaczenie typu: - omsknął mi się palec na kalkulatorze,
    > - korzystałem z jakiegoś bezpłatnego programu do wypełniania PIT-u,
    > który był niesprawdzony i słabo go poznałem, - jestem początkujący.
    > Po cichu założyłem, że US nie karze Ci się tłumaczyć skoro sam bez
    > wezwania uregulujesz dopłaty i odsetki.

    Niewielkie, nie niewielkie, ciezko powiedziec. Faktury byly rzedu
    4000zl, tyle ze to byly jedyne wychodzace faktury w tamtym okresie i to
    bedzie fatalnie wygladalo.

    > US , pod rządami Ordynacji , zawsze w takich wypadkach może Ci zarzucić,
    > że "podatnik celowo prowadził nierzetelną ewidencję dla wprowadzenia
    > organów w błąd" i wcząć postępowanie karno-skarbowe.
    > Sposób księgowania, który opisałeś na początku jest tak mało wiarygodny
    > (na marginesie: dla dobra innych, może przedstawiłbyś jakie informacje
    > skłoniły Cię do tego), że osobiście wolałbym twierdzić, że deklaracje
    > wypełniałem po spożyciu.

    Co mnie sklonilo: zapytalem sie jak widac niewlasciwej osoby odnosnie tego
    jak to prowadzic. Mea culpa, a dokumentacji do KPIR nie doczytalem do
    konca, bo nie bylem w stanie przebic sie przez rozdzialy o amortyzacji
    (zero akcji, fatalnie zbudowani bohaterowie - marna ksiazka ;-)
    Radosnie prowadzilem ta KPiR, az w koncu w naglym przyplywie nudy dotarlem
    do rozdzialu gdzie byl zdefiniowany dochod no i troszke mialem
    niespodzianke w tym momencie.
    Madry Polak po szkodzie, coz - normalka...

    > Też nie wiem jak takie korekty miałyby wyglądać. Według mnie powinno to
    > polegać na zaprowadzeniu drugiego egzemplarza KPiR.

    W sumie brzmi dosyc rozsadnie, praktykuje sie takie cos w ogole?

    > Tu chyba jest wiele uznaniowości po stronie US. I związane z tym ryzyko.

    Oj, dobija mnie niedeterminizm z tym zwiazany.

    Piotrek