  • 1. Data: 2002-04-02 11:15:08
    Temat: Bardzo prosze o pilna pomoc!!!
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

    Bardzo prosze o pilna pomoc!!!
    Doreczono mi wlasnie postanowienie o wszczeciu postepowaniana na
    podstawie art 165 &1 i 2 Ordynacji podatkowej w sprawie wydania decyzji
    orzekajacej odpowiedzialnosc nabywcy srodkow trwalych za zaleglosci w
    podatku od towarow i uslug firmy leasingowej, od ktorej w 2001 roku nabylam
    leasingowany przeze mnie samochod. Czy moglby mi ktos wytlumaczyc jaka to ja
    moge poniesc odpowiedzialnosc za zaleglosci podatkowe firmy, od ktorej
    nabylam srodek trwaly?
    Sprawa jest bardzo pilna, mam 3 dni na ustosunkowanie sie do otrzymanego
    postanowienia.

    pozdrawiam Kinga

  • 2. Data: 2002-04-02 20:37:56
    Temat: Re: Bardzo prosze o pilna pomoc!!!
    Od: "Norbert Neubauer" <n...@z...net.pl>

    Czesc

    Nie jestem do konca pewien, ale gdzies kiedys widzialem taki przepis, ktory
    mowil ze jesli dokonujesz zakupu srodka trwalego od firmy (i wartosc srodka
    przekracza 15 tys PLN) to moga wystapic takie konsekwencje o jakich piszesz.

    Nie pamietam gdzie to bylo i czy mowa byla dokladnie o 15 tys PLN, ale
    ciarki mnie przechodza na sama mysl, mozesz podac o jaka firme leasingowa
    chodzi.

    Pozdrawiam

    Norbert

  • 3. Data: 2002-04-02 20:54:52
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Apr 2002, Kinga wrote:

> [...]
    >+ moge poniesc odpowiedzialnosc za zaleglosci podatkowe firmy, od ktorej

    Ostatnio wracało jak bumerang, zajrzyj np:
    http://groups.google.com/groups?hl=en&newwindow=1&th
    =9d0cbd4bda4969ca&rnum=1

    W twoim przypadku jest jeszcze bardziej "namieszane", skoro
    *była* to "inwestycja w OBCY środek trwały"; w innym przypadku
    przychyliłbym się do zdania "grunt że zaksięgował, a czy
    zapłacił to już nie twoja sprawa" - ale tak... to nie wiem :(
    Wygląda na to że leasing jest już skończony a ŚT twój ?

    Pozdrowienia, Gotfryd
    PS: wybędę na 2-3 dni.

  • 4. Data: 2002-04-02 21:43:02
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Nie pamietam gdzie to bylo i czy mowa byla dokladnie o 15 tys PLN, ale
    > ciarki mnie przechodza na sama mysl, mozesz podac o jaka firme leasingowa

    chodzi o Konsorcjum Biur Leasingowych OGI S.A. z Kielc
    Kinga